رئال مادريد ضعيف تر از فصل دسيما؟

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

رئال مادريد ضعيف تر از فصل دسيما؟

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

رئال مادريد ضعيف تر از فصل دسيما؟

دقيقا صد روز پس از فتح ليگ قهرمانان اروپا براى دهمين بار كه به دسيما معروف شده است، رئال مادريد روز يكشنبه در سن سباستين شكست سنگين و دردناكى را با نتيجه 2:4 متحمل شد تا نقطه ضعف هاى اين تيم بزرگ به خاطر سياست هاى عجيب نقل و انتقالات موجود در باشگاه بيشتر نمايان شود و رئال مادريد در حال حاضر ضعيف تر از سه ماه پيش به نظر رسد.

در فينال ليگ قهرمانان فصل گذشته در ليسبون ژابى آلونسو به دليل محروميت غايب ميدان بود و رئال مادريد در دقايق انتهايى ديدار با گل زنى سرخيو راموس از شكست مقابل اتلتيكو مادريد گريخت و در وقت هاى اضافى نيز درخشش آنخل دى ماريا در قهرمانى شاگردان آنجلوتى بى تاثير نبود، اما حال ژابى آلونسو و آنخل دى ماريا ديگر در مادريد حضور ندارند.

در واقع عجيب و غير معمول نيست كه باشگاهى بعد از يك فصل موفقيت آميز در اروپا با فروش بازيكنان خود كسب درآمد نمايد، اما رئال مادريد تيمى فروشنده نيست. بلانكو هاى (سفيدهاى) مادريدى ثروتمندترين باشگاه فوتبال دنيا به حساب مى آيند و فتح دسيما مى توانست به آغاز دورانى باشكوه و فوق العاده در اين تيم تبديل شود.

البته هنوز هم رئال مادريد در ابتداى فصل قرار دارد و هيچ چيز غيرممكن نيست، اما با خروج آلونسو و دى ماريا از باشگاه،‌كارلو آنجلوتى دو تن از بازيكنان كليدى خود را از دست داده است. اين دو بازيكن براى ايجاد تعادل و بالانس در تيم بسيار مهم بودند. بعد از اينكه آنجلوتى توانست سيستم كارآمد 3-3-4 را در تيم به اجرا در آورد، ژابى آلونسو به مهره كليدى تيم براى اقتدار بخشيدن به تيم در خط ميانى تبديل شد، او با قرار گرفتن در نقطه انتهايي خط ميانى علاوه بر بازى سازى در انتهاى زمين، ضريب امنيت خط دفاعى تيم را نيز افزايش مى داد. دى ماريا نيز با دوندگى خود در كناره هاى زمين و حركات عرضى كه به مركز زمين داشت هم در فاز تهاجمى و هم تدافعى نقشى ارزنده اى را در تيم به عهده داشت.

در ايتداى تابستان سران رئال مادريد، تونى كروس و جيمز رودريگز ستارگان جام جهانى را به ارزش 105 ميليون يورو به مادريد آوردند،‌اين دو بازيكن براى درخشيدن در تيم جديد نياز به زمان بيشترى جهت عادت كردن و تطبيق يافتن با شرايط جديد و هماهنگى بيشتر با ساير بازيكنان تيم دارند.

خورخه والدانو مهاجم سابق و مدير ورزشى باشگاه اما در اين خصوص مى گويد:"رئال مادريد همواره به دنبال فرمولى براى پيروزى و موفقيت بوده است و چنين فرمولى از مدت ها پيش يافته شده است." اما اگر دى ماريا و آلونسو در كادر تيم باقى مانده بودند، ‌رودريگز و كروس مى توانستند آهسته تر و بهتر با شرايط جديد عادت نمايند،‌اما حال از آنها انتظار مى رود كه نقش پررنگ ترى را در تيم داشته باشند و به خصوص بعد از باخت روز يكشنبه فشارها و انتظارات از آنها بسيار بالاتر رفته است.

علاوه بر اين مشكل پست دروازه بانى نيز همچنان در مادريد حل نشده است، اعتماد به نفس ايكر كاسياس همواره در حال كمتر شدن است و به همين دليل نگرانى ها در اين خصوص در حال افزايش است. كيلور ناواس بازيكن دروازه بان تازه وارد تيم در حال حاضر نيمكت نشين است و در تابستان سران باشگاه به راحتى ديگو لوپز ديگر دروازه بان خود را به ميلان واگذار نمودند. در حالى كه ايكر كاسياس در باخت روز يكشنبه عملكرد ضعيفى داشت، ديگو لوپز در اولين حضور خود در ميلان و در بازى مقابل لاتزيو،‌علاوه بر مهار يك ضربه پنالتى، عملكرد خيره كننده اى در اين ديدار از خود بر جاى گذاشت.

كريستيانو رونالدو فوق ستاره باشگاه كه در هفته گذشته به عنوان بهترين بازيكن سال اروپا انتخاب شده است نيز منتقد سياست هاى نقل و انتقال رئال مادريد است:"من در خصوص نقل وانتقالات تيم نظرى كاملا واضح دارم، البته من هميشه نمى توانم به صورت مستقيم بگويم كه چه مى خواهم اما اگر قدرت تصميم گيرى باشگاه با من بود، اين اتفاقات طورى ديگر رقم مى خوردند."

كريس رونالدو به خوبى اتفاقات فينال ليسبون را به ياد مى آورد،‌هنگامى كه تيمش در آستانه واگذارى بازى به اتلتيكومادريد بود و سرخيور راموس با ضربه سر خود در لحظات پايانى نجات بخش تيم خود شد. رونالدو به خوبى به ياد مى آورد كه نبود آلونسو در آن ديدار تا چه حد براى رئال مادريد مى توانست گران تمام شود، چون نبود اين هافبك دفاعى مقتدر سبب شده بود كه در بيشتر زمان ديدار، نبض بازى در ميانه ميدان در اختيار ديگر تيم مادريدى باشد. رونالدو به خوبى به ياد مى آورد كه چگونه دى ماريا در وقت هاى اضافى فينال ليسبون با يك حركت انفرادى شجاعانه زمينه ساز گل زنى گرت بيل شده بود.  دى ماريا در فينال ليسبون اهميت خود را به خوبى نشان داد و نبود آلونسو نيز در آن ديدار باعث ضعف قدرت خط ميانى و عدم وجود تعادل بين خطوط مختلف رئال مادريد شده بود.

هم اكنون دهمين جام ليگ قهرمانان اروپا در كنار نه جام قبلى در موزه باشگاه رئال مادريد قرار داده شده است و هنگامى كه بازيكن جديدى بخواهد به طور رسمى در مادريد معرفى شود، فلورنتينو پرز رئيس باشگاه با بازيكنان تازه وارد در جلوى اين جام ها خود را با كمال ميل در معرض دوربين به نمايندگان مطبوعات مختلف قرار مى دهد. اما حال آيا زمان زيادى تا كسب يازدهيمن جام قهرمانى باشگاه هاى اروپا به طول خواهد كشيد؟

كارلو آنجلوتى با وجود اينكه مايل به حفظ دى ماريا و آلونسو بوده است، بارها تاكيد كرده است كه:"كادر تيم در فصل جارى بهتر از فصل قبل است." اين سرمربى ايتاليايى به ديپلماتى تبديل شده كه حمايت هاى او از سياست هاى پرز در بازار نقل و انتقالات، كمى تعجب برانگيز مى نمايد، چون تصميمات مهم در مورد نقل و انتقالات باشگاه معمولا بدون حضور او  و يا گرفتن مشورت از او اتخاذ مى شود، با وجود اينكه او تنها كسى است كه پاسخگوى مسائل فنى تيم است.

حال به جاى آنكه دورانى جديد بعد از موفقيت هاى درخشان فصل گذشته در رئال مادريد آغاز شود، كارلو آنجلوتى مى بايست تيمى جديد را سازماندهى و شكل دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 15 شهريور 1393 | 18:21 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.