امپراطوری مالی‌ رئال مادرید

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

امپراطوری مالی‌ رئال مادرید

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

امپراطوری مالی‌ رئال مادرید

قهرمان اروپا باز هم در صدر تیم‌های پر درامد دنیا قرار گرفت اما آنها از نظر مالی‌ از چیزی که در حال حاضر هستند هم فراتر خواهند رفت.

پس از گزارش Deloitte رئال مادرید دسیما دوم را این بار در مسائل اقتصادی جشن می‌‌گیرد. سال گذشته آنها با پیروزی بر اتلتیکو به قهرمانی 10 خود رسیدند اما امسال آنها سال را با رسیدن به رکورد 10 ساله اقتصادی و صدر نشینی درلیست باشگاه‌های پر درامد جشن گرفتند. با فصل فوق العاده شاگردان آنچلوتی، رئال مادرید به درامد 549.5 میلیون یورویی رسید که 31 میلیون یورو بیشتر از سال گذشته بوده است.

Deloitte گزارش داده: "با درامد 550 میلیون یورویی، ادامه موفقیت‌های تبلیغاتی و یک برنامه مشخص برای نوسازی ورزشگاه، به احتمال زیاد لوس مرنگس به صدرنشینی خود در سال‌های آینده ادامه خواهد داد."

بارسلونا، رقیب سنتی‌ رئال به درامد 484.6 میلیون یورویی رسید. آنها تنها 2 میلیون یورو بیشتر از سال گذشته درآمد داشتند. آنها از رده دوم به رده چهارم جدول پر درامد‌ها سقوط کردند و پشت سر یونایتد و بایرن ایستادند. این نشان می‌‌دهد که موفقیت‌های چند ساله بارسلونا در حال کاهش است.

پس از ال کلاسیکو‌های پپ و خوزه مورینیو، به نظر می‌‌رسید این دو باشگاه هیچگاه در زمینه‌های فوتبالی و تبلیغاتی پس‌رفت نخواهند کرد اما بارسلونا در حال پرداخت مجازات خود پس از فصل بی‌ جام و پر حاشیه خود در هیئت مدیره است. رئال مادرید اما هم در زمین و هم در پروژه پول سازی خود در حال پیشرفت است.

Deloitte به سه‌ طریق این درامد‌ها را حساب کرده است - روز بازی، حق پخش و تبلیغات. رئال مادرید در هر سه‌ این راه‌ها موفق بوده است.

رئال 113.8 میلیون یورو از روز بازی‌ها درامد داشته است. با این حال این رقم کمتر از روز بازی‌های بارسلونا و یونایتد است اما آنها در حال بازسازی 400 میلیون یورویی برنابئو هستند. 

این پروژه را شرکت مهندسی‌ آلمانی‌ GMP انجام خواهد داد که شامل محوطه عمده فروشی، هتل و رستوران است. این پروژه در روز بازی‌ها به میزان فوق العاده‌ای میزان پول‌های جمع شده از مشتریان را افزایش می‌‌دهد. با اتمام احتمالی‌ این پروژه در سال 2020/21، این پروژه این تابستان شروع به کار خواهد کرد. همه مخارج بازسازی ورزشگاه را هم شرکتی که بالاترین پیشنهاد را برای تغییر نام ورزشگاه ارائه کند، پرداخت خواهد کرد.

آدیداس، شرکت پوشاک ورزشی که با رئال قرارداد دارد، فروش 345 هزار تایی‌ پیراهن رودریگز را تکذیب کرد اما رئال مادرید با فروش تقریبی 1.6 میلیون پیراهن، رکورد دار فروش پیراهن در دنیا است. 

درامد تبلیغاتی رئال از 211.6 میلیون یورو به 231.5 میلیون یورو رسیده است که باشگاه با توجه به قرارداد جدید با امارات آن را به دست آورده است. رئال همچنین با شرکت‌های نظیر مایکروسافت، آئودی، Bwin, IPIC و سامسونگ هم قرارداد همکاری دارد. پیراهن آدیداس رئال تقریبا فصلی ۴۰ میلیون یورو برای آنها از طرف این شرکت آلمانی درامد به همراه دارد.

درامد حق پخش رئال مادرید 204.2 میلیون یورو است. این اولین بار در تاریخ است که باشگاهی فراتر از 200 میلیون یورو حق پخش دریافت کرده است. رسیدن به فینال چمپیونزلیگ احتمالا دلیل اصلی‌ این رکورد شکنی بوده است. در بازار داخلی‌ هم رئال 20.5 میلیون یورو از تبلیغات تلویزیونی به دست آورده است.

آنها 140 میلیون یورو تنها از بازی‌های لالیگا به دست می‌‌آورند که البته با 42 میلیون یورو که حق پخش اتلتیکو مادرید در لالیگا است، قابل مقایسه نیست. بارسلونا و رئال مادرید به تنهایی‌ 35% از حق پخش تلویزیونی را دریافت می‌‌کنند. این به توافقات در زمینه حق پخش در اسپانیا بر می‌‌گردد که سبب قدرت مالی‌ شدید این دو باشگاه می‌‌شود. در انتهای این فصل لالیگا، به احتمال زیاد حق پخش بین تمام باشگاه‌های لالیگا به شکل مساوی تقسیم خواهد شد. حتی در حالتی که رئال با 19 باشگاه دیگر به یک میزان حق پخش داشته باشد، بیشتر از حال حاضر حق پخش خواهند داشت. 

پیشرفت‌های رئال نشانی‌ از عقبگرد ندارد اما آنها باید به رقبای نزدیک خود در این لیست توجه کنند. منچستر یونایتد احتمال سال آینده به خاطر غیبت آنها در این فصل چمپیونزلیگ، رقم‌های زیادی را در لیست درامد‌های خودشان از دست خواهند داد. با این حال آنها احتمال در سال 2016 با بازگشت به چمپیونزلیگ به مسیر خوب خود باز خواهند گشت.

مدیر Delloite می‌‌گوید: "شرایط یونایتد به خصوص بسیار در سال آینده جالب خواهد بود زیرا که امسال در چمپیونزلیگ حضور ندارند و ما انتظار کاهش ارقام را داریم. شاید حتی به لیست 5 تیم برتر هم نرسند. با این حال در سال بعد از آن، احتمالا آنها با رفتن و بازگشت به چمپیونزلیگ، به بالای لیست برگرداند.

"با افزایش تبلیغات و توافق جدید در زمینه پیرا‌هن باشگاه، آنها دوباره به بالای جدول باز خواهند گشت."

شاید رئال در زمینه پولسازی باشگاه‌های را در نزدیکی‌ خود ببیند اما این مساله لطمه‌ای به کمال آنها نمی‌‌زند. با بازسازی برنابئو، قرارداد‌های تبلیغاتی تضمین شده و یک قرارداد حق پخش جدید، رئال مادرید حضورش در بالای جدول را برای سال‌ها تضمین کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 3 بهمن 1393 | 11:5 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.