ببخشید آقای نویر!

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

ببخشید آقای نویر!

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

ببخشید آقای نویر!

طرفدارى- در مراسم انتخاب برترين بازيكن سال 2014، مانوئل نوير در رده سوم قرار گرفت، البته نوير در چنين انتخاباتى به خواسته فيفا به جاى نبرد با دو بازيكن برتر فوتبال، مى بايست با دو برند تجارى رقابت نمايد.

15.72 درصد از 1045 نفرى كه در انتخاب بهترين بازيكن سال فوتبال جهان حق راى داشتند، به مانوئل نوير براى تصاحب اين عنوان راى دادند و او را شايسته كسب توپ طلاى فوتبال دانستند. با اين آرا  نوير حتى پايين تر از ليونل مسى كه از سال ها پيش در اين انتخابات همواره حضور داشته و در سال 2014 حتى موفق به كسب يك عنوان قهرمانى نشده است، قرار گرفت تا كريس رونالدو از رئال مادريد با كسب يك سه گانه براى دومين بار متوالى به عنوان برترين بازيكن سال فوتبال جهان برگزيده شود.

در مراسم دوشنبه شب، با عدم انتخاب مانوئل نوير در حقيقت به مانشافت كه تحت شرايط بد و نامساعد آب و هوايى در برزيل به قهرمانى در جام جهانى دست يافته بود، پاداشى تعلق نگرفت،عامل "تیم بودن" این بر خلاف جام جهانی برزیل، به ضرر آلمان ها تمام شد، تا نماینده تیم قهرمان جهان به عنوان برترین بازیکن سال برگزیده نشود، چون در اين انتخابات بازهم به نظر شرايط اقتصادى و برندها سهم بيشترى داشتند.

بى ترديد رونالدو بازيكن فوق العاده اى است كه به چنين عنوانى براى سومين مرتبه دست يافته است، اما اين ابر ستاره پرتغالى در سال 2014 بيش از همه در لاليگا درخشيده است و به گل هاى فراوانى در اين رقابت ها رسيده است. اما در جام جهانى مهمترين رقابت دنياى فوتبال، وى هيچ حرفى براى گفتن نداشته و خيلى زود از اين رقابت ها حذف شده است و در مراحل پايانى ليگ قهرمانان اروپا و به خصوص در فينال اين رقابت ها بازيكنان ديگرى از رئال مادريد در قهرمانى اين تيم بیشتر تاثيرگذار بوده اند.

و مانوئل نوير؟ او با واكنش هاى فوق العاده و جاي گيرى هاى خود تعبير و تفسیری جديد از پست دروازه بانى ارائه داده است، سنگربانى فعال و موقعيت شناس كه به بازى فوتبال خط چهارمى به عنوان خط دروازه بانى به خطوط، دفاعى، ميانى و حمله اضافه نموده است. مانوئل نوير پست دروازه بانى را مدرنيزه نموده، آن را به دورانى جديد وارد کرده و همچنین آن را به بهترين نحو ممكن در جام جهانى و به خصوص در ديدار مقابل الجزاير به نمايش گذاشته است، با اين حال او در زوريخ از هيچ شانسى براى برگزيده شدن به عنوان برترين بازيكن سال برخوردار نبوده است.

دو دليل براى اين مسئله مى توان متصور بود، اولين دليل زمان نامناسب برگزارى چنين مراسمى بوده است. چون پرسش در خصوص انتخاب بهترين بازيكن سال در انتهاى يك فصل از كاپيتان ها، سرمربيان تيم هاى ملى مختلف و روزنامه نگاران، مطرح نشده است و پرسش در انتهاى سال ميلادى بيشتر تحت تاثير عملكرد بازيكنان تا عناوين كسب شده توسط آنها مى باشد. چنين موضوعى سبب ايجاد برخى ناعدالتى ها مى شود، ناعدالتى كه فصل پيش نيز گريبان گير فرانك ريبرى ديگر بازيكن مونيخى شد و با وجود كسب قهرمانى سه گانه بايرن مونيخ، او را از انتخاب شدن به عنوان برترين بازيكن سال 2013 باز داشت.

در چنين انتخاباتى فاكتورهايى نظير جذابيت و هيجان انگيز بودن نيز مى تواند بر آراى راى دهندگان تاثير گذار باشد، از اين مسئله نيز مى توان به عنوان دومين دليل براى عدم انتخاب نوير به عنوان برترين بازيكن سال نام برد، چون گل زدن عاملی موثر در هیجان انگیزتر و جذاب تر شدن فوتبال تا انجام واکنش هایی برای مانع شدن از در یافت گل می باشد. همچنین بازيكنى كه از درخشش و جذابيت رسانه اى و تجارى لازم برخوردار نباشد، با توجه به درآمدهاى فراوان فيفا در اين زمينه از شانس بسيار كمى در چنين مراسمى برخوردار است. مانوئل نوير در قياس با دو رقيب خود از داشتن چنين فاكتورهايى بي نصيب بوده، چون وى هنوز مانند اين دو بازيكن به برندى اقتصادى تبديل نشده و در خط حمله بایرن مونیخ یا تیم ملی آلمان به بازی گرفته نشده است.

چنين انتخابى را كمتر با مقياس هاى ورزشى مى توان ارزش گذارى نمود، چون چنين مراسمى  بيشتر براى انتخاب بهترين سرگرم كننده در دنياى فوتبال برگزار شود و مى توان آن را به مراسم اهداى جوايز سينمايى اسكار تشبيه نمود و قابل تصور است كه رونالدو و مسى بعد از پايان دوران فوتبال خود در نيويورك، پاريس، لندن، و ميلان به تبليغ برندهاى مختلف در دنياى مد بپردازند. نحوه لباس پوشيدن اين بازيكنان در حاشيه مراسم دوشنبه شب در زوزيخ را نيز مى توان شاهدى بر اين مدعى دانست، چون ليونل مسى و كريس رونالدو به وضوح برندهاى آديداس و نايكى را تبليغ مى كردند، در حالى كه نوير هيچ لباسى با برندى خاص را جهت تبليغ بر تن نكرده بود.

در سال هاى اخير مشخص شده تا هنگامى كه رونالدو و مسى فعال هستند براى هر بازيكن ديگرى چه نوير، چه ريبرى، چه روبن، چه اينيستا، چه ژاوى و چه اسنايدر و غيره  بسيار دشوار خواهد بود كه توپ طلاى فوتبال را از آن خود نمايد. بلكه آنها مجبورند تنها شاهد باشند كه چگونه چنين جايزه اى به مسى و رونالدو  مى رسد و آن را همان گونه كه هست بپذيرند،‌ پروسه اى خسته كننده، غلوكننده و يكنواخت از سوى استراتژيست هاى فيفا.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 24 دی 1393 | 20:32 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.