به اين دليل رونالدو براى دريافت توپ طلا شايسته تر از نوير است

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

به اين دليل رونالدو براى دريافت توپ طلا شايسته تر از نوير است

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

به اين دليل رونالدو براى دريافت توپ طلا شايسته تر از نوير است

با پوشاندن چهره خود با كمك لباسى كه بر تن داشت، كريستيانو رونالدو چهارشنبه شب بار ديگر براى منتقدين خود ابزار لازم را فراهم آورد. مغرورانه و شايد توهين آميز وى شصت دقيقه اول بازى مقابل اتلتيكو مادريد را از روى نيمكت ذخيره ها دنبال مى نمود و با غيبت او در بيشتر زمان بازى، رئال مادريد شكستى سخت را مقابل رقيب همشهرى خود متحمل شد. محبوب ترين پيش داورى در خصوص يكى از مغرورترين بازيكنان فوتبال باز هم مورد تاييد قرار گرفت، اينكه براى رونالدو نحوه بازى هم تيمى هايش بدون حضور او در ميدان، چندان مهم و جذاب نيست.

شايد اين موضوع درست باشد، او همواره مى خواهد به عنوان بزرگترين بازيكن تيم شناخته شود و به همين دليل در عكس هاى تيمى نيز او همواره بر روى نوك انگشتان خود قرار مى گيرد تا بلندتر از ساير هم تيمى هاى خود به نظر رسد. از ديگر نكات و مشخصات منفى رونالدو تمايل او براى تمارض و صحنه سازى هاى بى رحمانه اى است كه شايد هيچ بازيكنى در دنياى فوتبال در اين زمينه به او نرسد. با اين وجود براى گزينش بهترين بازيكن سال 2014 فوتبال جهان، تنها عملكرد وى در ماه هاى اخير مى بايست مورد توجه قرار گيرد و بى ترديد هيچ بازيكنى عملكردى بهتر از رونالدوى 29 ساله نداشته است.

رونالدو در سال 2014 موفق به ثمر رساندن 62 گل و ارسال 22 پاس گل شده كه آمارى غير قابل درك و فرا زمينى به نظر مى رسد. در فصل جارى نيز وى به تنهايى در پانزده بازى موفق 26 زده است. در رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا، وى ركورد بيشترين گل زده در اين رقابت ها را در طول يك فصل از آن خود نموده است و به زودى ركورد رائول به عنوان موفق ترين گل زن تاريخ باشگاه رئال مادريد را نيز از آن خود خواهد نمود. براى او بازى در ال كلاسيكو و يا ديدار مقابل الچه چندان تفاوتى نمى كند و او همواره بهترين عملكرد را از خود به نمايش مى گذارد. شايد بتوان گفت كه او در حال حاضر در ايده آل ترين شرايط دوران فوتبال خود قرار دارد.

بى ترديد رونالدو در جام جهانى كه مهمترين رقابت فوتبالى در سال 2014 بوده، شكست خورده است. او خيلى زود با تيم ناهماهنگ و نامتوازن پرتغال مجبور به ترك رقابت هاى جام جهانى شد. چنين دليلى براى سزاوار نبودن كريس رونالدو براى كسب عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال، بيشتر از سوى كسانى ارائه مى شود كه خواهان دريافت بزرگترين جايزه فردى دنياى فوتبال توسط مانوئل نوير به عنوان اولين سنگربانى كه چنين عنوانى را كسب مى نمايد، هستند.

دروازه بان بايرن مونيخ بى شك انقلابى را در دروازه بانى به وجود آورده و جهان فوتبال را با عملكرد خود در برزيل شگفت زده نموده است. در بازى مقابل الجزاير او در نقش يك ليبرو ظاهر شد در بازى مقابل فرانسه به تنهايى آلمان ها را نجات داد و در فينال ماراكانا او شجاعت و قدرت تمركز خود را به همگان نشان داد. به همين دليل او در پايان به شايستگى به عنوان بهترين دروازه بان تورنمنت برگزيده شد. به طورى كه در آينده عملكرد هر دروازه بانى با مقياس مانوئل نوير سنجيده خواهد شد. البته عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال بايد به بازيكنى برسد كه در طول دوازده ماه سال و نه تنها در طول شش هفته برگزارى رقابت هاى جام جهانى درخشش داشته باشد.

پاسخ به اين پرسش كه مانوئل نوير با بايرن مونيخ فصل موفقى را پشت سر گذاشته است، كمى دشوار و غير ممكن به نظر مى رسد. در سال 2014 او دربايرن مونيخ هرگز به طور جدى به چالش كشيده نشده، او در تمامى بازى ها حضور داشته و به قهرمانى بوندسليگا نيز رسيده است، اما در اكثر بازى ها اتفاق خاصى بر روى دروازه او بروز نداده است، آيا با اين ائصاف، چنين بازيكنى مى تواند به عنوان برترين بازيكن سال فوتبال جهان انتخاب گردد؟

در مقايسه با بازيكنان بازى ساز و مهاجمين، سنگربانان از امكانات كمى براى نشان دادن خود و اثبات درخشش خود برخوردار هستند. به همين دليل سنگربانان اسطوره اى نظير اليور كان با وجود درخشش خيره كننده در جام جهانى 2002 و جيان لوئيجى بوفون موفق به كسب چنين عنوانى نشده اند.

از طرفى در بازى هايى كه شاگردان پپ گوارديولا با حريفى قدر روبرو بوده اند، مانوئل نوير تا حدودى مايوس كننده ظاهر شده است. در بازى مقابل رئال مادريد از مرحله نيمه نهايى ليگ قهرمانان فصل قبل، نوير پنج مرتبه دروزاه خود را گشوده ديد كه دو گل از آنها نيز توسط كريس رونالدو به ثمر رسيد. واكنشى از مانوئل نوير كه بتواند تغييرى در روند بازى به وجود آورد در اين بازى و حتى در بازى مقابل دورتموند در فينال DFB Pokal ديده نشد. دانته نجات دهنده دروازه نوير در ديدار مقابل دورتموند بود و آرين روبن و توماس مولر كه زنندگان گل هاى بايرن مونيخ بودند، تاثير بسيار بيشترى در اين ديدار داشته اند.

اگر ملاك انتخاب بهترين بازيكن سال تنها جام جهانى باشد، مانوئل نوير توانسته است، دفاع لرزان مانشافت را در برخى از صحنه ها به خوبى حمايت كند و نقشى تعيين كننده در قهرمانى آلمان در اين رقابت ها داشته است و مى تواند شايسته كسب عنوان برترين بازيكن سال باشد، اما بيشتر ماه هاى سال 2014 تحت تاثير رقابت هاى باشگاهى بوده است و كريس رونالدو با اين معياركاملا شايسته دفاع از عنوان خود و كسب توپ طلا براى دومين سال متوالى مى باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393 | 10:42 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.