بهترین های سال 2014 از نگاه طرفداری

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

بهترین های سال 2014 از نگاه طرفداری

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

بهترین های سال 2014 از نگاه طرفداری

در سومین سال انتخاب بهترین ها، کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید به عنوان بهترین بازیکن سال 2014 انتخاب شد و مانوئل نویر بهترین دروازه بان جام جهانی 2014 و آرین روبن ستاره هلندی بایرن مونیخ در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. لیست بهترین های سال را می توانید از اینجا مشاهده نمایید.

در میان بهترین بازیکنان جوان (زیر 23 سال)، پل پوگبا هافبک فرانسوی یوونتوس، برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن جوان انتخاب شد. ماریو گوتزه زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی دوم شد و رحیم استرلینگ ستاره جوان لیورپول در جایگاه سوم قرار گرفتند. البته رحیم استرلینگ به عنوان پدیده سال 2014 انتخاب شد.

دیه گو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید نیز به دلیل قهرمان کردن روخی بلانکوس در لالیگا و هدایت این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا و همچنین قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، بالاتر از یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان فاتح جام جهانی و کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید در راه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان، به عنوان بهترین مربی سال 2014 از نگاه طرفداری انتخاب شد.

 

تیم منتخب سال 2013 از نگاه سایت طرفداری:

دروازه بان:

مانوئل نویر (بایرن مونیخ – آلمان)

دروازه بان 28 ساله بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین دروازه بان سال از نگاه طرفداری انتخاب شد. این دروازه بان بزرگ که انقلابی بزرگ در پست دروازه بانی ایجاد کرد، فصلی فوق العاده را سپری کرد. نویر در سال 2014، 49 بار وظیفه حفاظت از دروازه بایرن مونیخ را در تمامی جام ها عهده دار بود و فقط 32 گل (میانگین 0.65 گل در هر دیدار) دریافت کرد و در 26 دیدار (53 درصد دیدارها) موفق به کلین شیت شد. وی به همراه بایرن مونیخ موفق به کسب دو گانه بوندس لیگا و دی اف بی پوکال شد و راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. اما اوج درخشش مانوئل نویر در زمینه ملی بود. وی در مجموع 13 بار در سال 2014 برای تیم ملی آلمان به میدان رفت. وی نقشی غیر قابل انکار در قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 ایفا نمود و به عنوان بهترین دروازه بان مسابقات علاوه بر حضور در ترکیب تیم منتخب جام، جایزه دستکش طلایی را از آن خود نمود. وی همچنین در ماه آگوست برای دومین سال جایزه بهترین بازیکن کشور آلمان را از آن خود نمود.

تیبو کورتوا دروازه بان تیم ملی بلژیک و باشگاه های اتلتیکو مادرید و چلسی در جایگاه بعدی قرار گرفت.

 

مدافعان میانی:

دیه گو روبرتو گودین (اتلتیکو مادرید - اروگوئه)

مدافع 28 ساله و مستحکم اتلتیکو مادرید بهترین سال فوتبالی خود را سپری نمود. وی که در جدال های هوایی فوق العاده ظاهر می شود، بر روی زمین نیز اجازه عبور به هر حریفی نمی دهد. در زمینه باشگاهی، گودین 54 بار در جام های مختلف پیراهن روخی بلانکوس را پوشید و 9 بار موفق به گلزنی شد که برای یک مدافع میانی آمار بسیار خوبی است. گل های سرنوشت سازی همچون گل در مقابل بارسلونا که منجر به قهرمانی در لالیگا شد و گل در فینال لیگ قهرمانان اروپا که اتلتیکو را در یک قدمی قهرمانی در چمپیونز لیگ قرار داد به ثمر رساند و بارها با عملکرد درخشانش مانع گلزنی حریفان شد. وی همچنین قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را نیز در سال 2014 تجربه کرد. در دیدارهایی که او به میدان رفت، اتلتیکو 28 بار (51 درصد دیدارها) کلین شیت کرد. گودین 11 بار نیز پیراهن تیم ملی اروگوئه را در سال 2014 بر تن کرد که شامل 4 بازی در جام جهانی 2014 و گل سرنوشت ساز به ایتالیا و صعود اروگوئه به مرحله بعدی مسابقات نیز است.

سرخیو راموس گارسیا (رئال مادرید - اسپانیا)

ماتادور اهل کاماس، یکی از بهترین فصول خود در زمینه باشگاهی را پشت سر گذاشت و برای دومین بار در تیم منتخب سال طرفداری قرار گرفت. راموس 28 ساله به عنوان کاپیتان دوم باشگاه رئال مادرید، فصل گذشته یکی از ستون های خط دفاعی این تیم محسوب می شد که وظایف خود را بهتر از همیشه انجام داد. وی 53 بار در دیدارهای رسمی پیراهن لوس بلانکوس را بر تن کرد و 10 بار نیز گلزنی کرد که از جمله می توان به دو گل او در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل بایرن مونیخ، گل سرنوشت ساز او در مقابل اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا و دو گل در جام باشگاه های جهان اشاره کرد. رئال مادرید 29 بار (54 درصد دیدارها) در حضور سرخیو راموس در سال 2014 کلین شیت کرد. وی موفق شد به همراه رئال مادرید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، کوپا دل ری، سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان را کسب نماید و به عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه های جهان انتخاب شد. اما در زمینه ملی راموس همچون اکثر اسپانیایی ها سال خوبی را سپری نکرد. وی 9 بار پیراهن لاروخا را بر تن کرد یک بار نیز گلزنی کرد، اما در جام جهانی 2014 عملکرد فاجعه باری داشت.

متس هوملز (بروسیا دورتموند - آلمان) و مهدی بن عطیه (آاس رم/بایرن مونیخ - مراکش) در جایگاه های بعدی بهترین مدافعین سال قرار گرفتند.

 

مدافعین کناری

فیلیپ لام (بایرن مونیخ - آلمان)

کاپیتان 31 ساله ژرمن ها و بایرن مونیخ، سال هاست که بهترین مدافع کناری جهان است و از سایر هم پستی های خود فاصله گرفته است. وی برای سومین بار متوالی در تیم منتخب سال طرفداری قرار می گیرد. فیلیپ لام 41 بار در ترکیب بایرن مونیخ در سال 2014 به میدان رفت و سه گل به ثمر رساند. وی نشان داد که توانایی بازی در هر پستی را دارد. بعد از سال ها درخشش در پست های مدافع چپ و راست، این بار در نقش یک هافبک طراح درخشید و همراه با بایرن مونیخ قهرمانی در بوندس لیگا و دی اف بی پوکال را به دست آورد و راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. فیلیپ لام در سال 2014، 9 بار از جمله بازی در جام جهانی پیراهن آلمان را پوشید و به عنوان کاپیتان این تیم کاپ قهرمانی جام جهانی را پس از 24 سال به آلمان بازگرداند. وی در تیم منتخب جام جهانی نیز قرار گرفت، اما پس از مسابقات تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت.

پابلو خاویر زابالتا (منچستر سیتی - آرژانتین)

این مدافع 29 ساله نفر بعدی ترکیب تیم منتخب سال 2014 طرفداری است. اگر فیلیپ لام را به عنوان بهترین مدافع کناری چند سال اخیر جهان در نظر نگیریم، شاید بتوان گفت زابالتا تنها مدافع کناری فوتبال جهان بود که در سال 2014 هم در زمینه باشگاهی و هم در زمینه ملی عملکرد قابل قبولی را سپری کرد. وی در سال 2014، 44 بار پیراهن منچستر سیتی را بر تن کرد و سه بار نیز موفق به گلزنی شد. وی به همراه سیتیزن ها، قهرمانی در لیگ برتر و جام اتحادیه را جشن گرفت و با عملکردی موفق راهی جام جهانی شد. در سال 2014، 12 بار پیراهن آلبی سلسته را پوشید که شامل 7 حضور در جام جهانی و کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات بود.

داوید آلابا (بایرن مونیخ - اتریش) و دنی کارواخال (رئال مادرید - اسپانیا) نفرات بعدی این لیست در پست مدافع کناری بودند.

 

هافبک های میانی:

تونی کروس (بایرن مونیخ/رئال مادرید - آلمان)

این هافبک 24 ساله در طول یک سال اخیر، پیشرفت زیادی داشت و موفق شد به مرد اول خط میانی تیم ملی آلمان تبدیل شود. کروس 22 بار در سال 2014 پیراهن بایرن مونیخ را پوشید که حاصل آن سه گل بود. گل او در دیدار مقابل هرتابرلین به بایرن مونیخ کمک کرد، هفت هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی در بوندسلیگا را جشن بگیرند و سپس همراه با این تیم قهرمان دی اف بی پوکال شد. یکی از بهترین بازی های کروس در سال گذشته که هنر خاصی در بازیسازی و شوتزنی دارد، بازی در مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا بود. کروس همراه با آلمان 15 بار در سال 2014 به میدان رفت و 4 گل به ثمر رساند، که اوج هنر وی در جام جهانی بود که با درخشش خود به خصوص در دیدار مقابل سلسائو از منظر خیلی ها بهترین بازیکن مسابقات بود. وی سپس با مبلغ 25 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و در 26 حضورش در ترکیب رئال مادرید یک گل به ثمر رساند و از عوامل اصلی کسب 22 پیروزی متوالی این تیم بوده است. وی همراه با رئال مادرید قهرمانی در سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان را برای دومین سال متوالی تجربه کرد.

آنخل فابین دی ماریا ارناندز (رئال مادرید/منچستر یونایتد - آرژانتین)

این بازیکن 26 ساله متولد روزاریو، ابتدا با درخشش خود به رئال مادرید کمک کرد تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری را کسب نماید و همراه این تیم قهرمان سوپرجام اروپا شد. وی 30 بار پیراهن لوس بلانکوس را در سال 2014 پوشید و 5 گل از جمله گل سرنوشت ساز در فینال کوپا دل ری در مقابل بارسلونا را به ثمر رساند. اوج هنر و نمایش او در سال گذشته، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بود که به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. دی ماریا 13 بار در سال 2014 پیراهن آرژانتین را پوشید و 2 گل به ثمر رساند و در جام جهانی تا قبل از مصدومیتش یکی از ستاره های این تیم بود. وی 5 بار پیراهن آرژانتین را در این مسابقات پوشید و تک گل سرنوشت ساز در مقابل سوییس را به ثمر رساند، اما به دلیل مصدومیت دیگر قادر به همراهی آرژانتین نشد و این تیم به نایب قهرمانی در این مسابقات دست یافت. دی ماریا سپس با مبلغ 75 میلیون یورو راهی منچستر یونایتد شد و در 12 بازی در لیگ برتر با 3 گل و 6 پاس گل یکی از دلایل اصلی بازگشت شیاطین سرخ به کوران مسابقات بوده است.

پل پوگبا (یوونتوس - فرانسه)، باستین شواین اشتایگر (بایرن مونیخ - آلمان) و لوکا مودریچ (رئال مادرید - کرواسی) در جایگاه های بعدی بهترین هافبک ها قرار گرفتند.

 

وینگر راست:

آرین روبن (بایرن مونیخ - هلند)

وینگر 30 ساله بایرن مونیخ از آن دست بازیکنانی است که با افزایش سن، پخته تر و بهتر از قبل می شوند. وی در سال 2014، 43 بار پیراهن باواریا را بر تن کرد و 22 بار گلزنی کرد و بهترین بازیکن بایرن مونیخ در راه کسب دوگانه بوندس لیگا و دی اف بی پوکال بود. وی همچنین همراه با بایرن مونیخ راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد، اما در این مرحله مغلوب رئال مادرید آماده شدند. وی همچنین در دیدار فینال دی اف بی پوکال با گلزنی در مقابل بروسیا دورتموند به اولین بازیکنی تبدیل شد که در سه فینال این مسابقات گلزنی می کند. روبن که در ماه مارس قراردادش را با بایرن مونیخ تا ژوئن 2017 تمدید کرد، عملکرد درخشانی نیز در تیم ملی هلند داشت و در 13 بازی در سال 2014 6 گل به ثمر رساند. وی یکی از بهترین بازیکنان جام جهانی 2014 بود، جایی که در 7 حضورش 3 گل به ثمر رساند و به هلند کمک کرد تا به عنوان سوم دست یابد و در تیم منتخب مسابقات جای گرفت.

وینگر چپ:

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (رئال مادرید - پرتغال)

بهترین بازیکن دنیا در سالی که گذشت برای سومین سال متوالی در تیم منتخب طرفداری گرفت! کسی که برای بهترین بودن همه کار کرد. کریستیانو رونالدو در فصل گذشته باز هم به رکورد شکنی ها ادامه داد: به ثمر رساندن 17 گل در یک فصل چمپیونزلیگ که با قهرمانی رئال مادرید نیز همراه شد، دریافت جایزه مرد سال فوتبال اروپا، کسب عنوان پی چی چی (آقای گل لالیگا) با 31 گل زده و دریافت سومین کفش طلای خود، رکورددار هت‌تریک در تاریخ لالیگا  با 23 هت‌تریک، کسب عنوان بهترین بازیکن و بهترین مهاجم لالیگا و دریافت جایزه زیبا ترین گل فصل، پشت سر گذاشتن رکورد 71 گل رائول گونزالس در جدول بهترین گلزنان تاریخ چمپیونزلیگ (با 72 گل)، سریع ترین بازیکنی که در تاریخ لالیگا به 200 گل می رسد (پس از 178 بازی)، و بسیاری رکورد های دیگر که در کنار 4 جام قهرمانی (لیگ قهرمانان، کوپا دل ری، سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان)، سالی درخشان برای او رقم زد. این ستاره 29 ساله، 51 بار در سال 2014 پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد و 56 بار موفق به گلزنی شد (میانگین 1.09 گل در هر دیدار) که از جمله گل های حساس وی می توان به گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، دو بار گلزنی در مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و دو بار گلزنی در سوپر جام اروپا اشاره کرد. وی در حال حاضر نیز با 25 گل و 8 پاس گل، آقای گل و بهترین پاسور لالیگا محسوب می شود. رونالدو اما در جام جهانی کم فروغ ظاهر شد و در حالیکه تنها یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد، تیمش با 4 امتیاز در همان مرحله گروهی حذف شد. وی 9 بار در سال 2014 پیراهن پرتغال را بر تن کرد و 5 گل نیز به ثمر رساند.

ادن هازارد (چلسی - بلژیک)، گرت بیل (رئال مادرید - ولز) و مارکو رویس (بروسیا دروتموند - آلمان) در جایگاه های بعدی بهترین وینگرها قرار گرفتند.

 

مهاجمان:

لوییس آلبرتو سوارز دیاز (لیورپول/بارسلونا - اروگوئه)

مهاجم 27 ساله اهل سالتو، سال پر از خاطرات تلخ و شیرینی را سپری نمود. وی ابتدا در 23 حضور در ترکیب لیورپول در سال 2014 12 گل به ثمر رساند و به این تیم کمک کرد تا ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی، پس از مدت ها راهی لیگ قهرمانان اروپا شود. وی با به ثمر رساندن 31 گل آقای گل لیگ برتر جزیره شد و موفق شد به صورت مشترک با کریس رونالدو، برنده کفش طلای اروپا شود. وی همچنین جایزه بهترین بازیکن سال لیگ برتر را از آن خود نمود. سوارز که بهترین گلزن مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 بود و در 6 حضورش در سال 2014 در ترکیب اروگوئه 5 گل به ثمر رساند، به دلیل آسیب دیدگی حضورش درمسابقات جام جهانی در هاله ای از ابهام قرار داشت. وی در شکست تحقیرآمیز اروگوئه در مقابل کاستاریکا بازی نکرد، اما در دیدار مقابل انگلیس به میادین بازگشت و هر دو گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. در دیدار مقابل ایتالیا نیز یکی از بهترین بازیکنان زمین بود، اما علی رغم صعود اروگوئه گاز گرفتن شانه جورجو کیه لینی موجب محرومیت سنگین او شد و اروگوئه نیز در غیاب او نتوانست از سد کلمبیا عبور نماید. وی پس از جام جهانی با مبلغ 81 میلیون یورو راهی بارسلونا شد. هر چند هنوز نتوانسته به آن لوییس سوارز لیورپول تبدیل شود و در 11 بازی تنها 3 گل به ثمر رسانده، اما با درخششی که در کل سال گذشته از خود به نمایش گذاشت، شایسته حضور در تیم منتخب سال است.

لیونل آندرس مسی (بارسلونا - آرژانتین)

این فوق ستاره 27 ساله متولد روزاریو برای سومین سال متوالی در تیم منتخب سال طرفداری جای می گیرد. مسی در سالی که به گفته همگان با افت مواجه شده بود نیز دست از رکوردشکنی و گلزنی های متوالی خود برنداشت، به نحوی که علی رغم به ثمر رساندن 50 گل در 55 بازی (میانگین 0.9 گل در هر دیدار) او را بازیکنی افت کرده می دانند ولی لیونل مسی در زمین مسابقه با گلزنی ها و رکوردشکنی هایش جواب منتقدان را می دهد. وی موفق شد با هتریک در دیدار مقابل اوساسونا رکورددار گلزنی در تاریخ بارسلونا شود. با هتریکی که در دیدار مقابل رئال مادرید کرد با 21 گل بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکو شد. با هتریک در دیدار مقابل سویا رکورد تلمو زارا به عنوان بهترین گلزن تاریخ لالیگا را شکست و با هتریک در دیدار مقابل آپوئل موفق شد رکورد رائول گونزالس به عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را بشکند، تا نشان از بزرگی و ابهت وی حتی در زمان افت باشد. مسی همچنین در 14 بازی ملی در سال 2014 موفق شد 8 گل به ثمر رساند، تا جواب منتقدانی را که وی را یک بازیکن بی ثمر در زمینه ملی می دانستند بدهد و با عملکرد درخشانی که در جام جهانی 2014 به نمایش گذاشت و در 7 بازی 4 گل به ثمر رساند و به آرژانتین کمک کرد تا عنوان نایب قهرمانی مسابقات را به دست آورد، موفق شد ضمن حضور در تیم منتخب جام جهانی، توپ طلای این مسابقات را از آن خود نماید.

توماس مولر (بایرن مونیخ - آلمان)، دیه گو کوستا (اتلتیکو مادرید/چلسی - اسپانیا) و زلاتان ایبراهیموویچ (پاریسن ژرمن - سوئد) در جایگاه های بعدی بهترین مهاجمان قرار گرفتند.

 

مربی:

دیه گو سیمئونه (اتلتیکو مادرید - آرژانتین)

در چهارده سالگی یکی‌ از مربیان نوجوانی‌اش به وی لقب "چولو" داد. به خاطر جنگندگی و ته چهره جنوب آمریکایی‌ اش. نقطه هایلایت شده بازیگری‌اش در مایل ها آن ور تر در فرانسه رخ داد. او با ته چهره دهاتی خود و در آن طرف دوئل دیوید بکام، یکی‌ از خوش چهره‌ترین بازیکنان تاریخ. این حس "دوئل" بودن زندگی‌ همواره در بازی‌هایش دیده می‌‌شد. با رفیقش سیدورف هم می‌‌جنگید. شاید آن نماد‌ها و ستاره‌های کودکی وی را چپ بار آورده بود. شاید هم محتاج بودنش او را متنفر کرده بود از آنان که نمی جنگند اما نا‌ن شب را دارند. هر چه بود دیگو پابلو سیمئونه هیچگاه در دوران بازیگری اش مشت گره کرده‌اش باز نشد. نقطه هایلایت شده مربیگری‌اش اما در راسینگ رقم خورد. به ویسنته کالدرون آمد و دوباره آن شب از کوچه یار گذشت. لوس کولچونروس ها که در اسپانیایی به معنی تشک سازان است, فهمیدند کاپیتان سابقشان می‌‌تواند همسایه‌های دیوار به دیوار مشرقی را شکست دهد. همانگونه که بعد‌ها در دژ برنابئو مقابل تیم خاص آقای خاص، بسیار معمولی قهرمان شد. کلبه ویسنته کالدرون به دیگو جا داد. آنها هم با دیگو چپ شدند. چولو ما شهرستانی‌ها را بیش از همه به یاد خودمان می اندازد. مایی که ته گوشمان خوانده اند که ایستاده بمیر و جلو قلدر ها بایست حتی اگر آنها به تو کاری نداشته باشند. مایی که جای کارما و مدیتیشن بیشتر با گلاب و عطر نرگس و تسبیح بر گردن کار داریم. مایی که هنوز نمی‌‌دانیم چطور می‌‌شود مثل زیدان کچل بود و با کلاس. مایی که آخرین سنگرمان آن بالایی‌ است نه آمار و احتمالات. در بازی دیشب سیمئونه بار‌ها به صلیب بزرگش متوسل شد. شاید هم مثل ما تصور می‌‌کرده بزرگتر یعنی‌ موثر تر. نحوه آرایش موهایش نشان می‌‌دهد که مثل بکام آرایشگر مخصوص ندارد. شاید هنوز هم مثل ما با آینه بغل آن را مرتب می‌‌کند. دلیلش جنگجو بودنش باشد یا ایستادن جلو تیم‌هایی‌ که بیش از حد دارا هستند، ما این "چ" را دوست داریم. بیشتر از "چ" منفعل ابراهیم حاتمی کیا. صد رنگ بودن فوتبال یعنی‌ آن دور دست‌ها کسی‌ در یک "بازی" ما را بیشتر به خودمان نزدیک کند تا یک خودی در این حوالی. "چ" که ما دوست داریم به ماشین مذاکره کننده‌ها نچسپید. آنقدر شرق و غرب اسپانیا را آزار داد که موفق شد تاج پادشاهی اسپانیا را بر سر کند و راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شود. مهم نیست که جو گیر می‌‌شود و بعد از هر حمله همه را به تشویق وا می‌‌دارد. در او هنوز آن شفافی کودکی مان وجود دارد. بردن یا نبردن جام هم فدای سر ژل زده اش!

با تشکر از محمد فیروزی بابت مقاله "چ" در مدح دیه گو سیمئونه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393 | 16:6 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.