چرا پيوستن سامى خديرا به بايرن مونيخ منطقى نيست؟

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

چرا پيوستن سامى خديرا به بايرن مونيخ منطقى نيست؟

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

چرا پيوستن سامى خديرا به بايرن مونيخ منطقى نيست؟

طرفدارى- آيا سامى خديرا در تابستان 2015 مادريد را به مقصد مونيخ ترك خواهد نمود با وجود اينكه كارلو آنجلوتى سرمربى رئال مادريد خواهان تمديد قرارداد با اين هافبك آلمانى شده است.

قرارداد سامى خديرا با رئال مادريد در تابستان پيش رو به پايان مى رسد و در اسپانيا شايعاتى مبنى بر پيوستن اين هافبك آلمانى به صورت بازيكن آزاد در تابستان آتى به بايرن مونيخ نيز منتشر شده است. به نقل از مطبوعات اسپانيايى بيش از همه فرانتس بكن باوئر و كارل هاينتس رومنيگه خواهان پيوستن خديرا به بايرن مونيخ شده اند. اما چنين اخبارى تا چه حد مى تواند صحت داشته باشد؟

اولين خبر در اين زمينه از سويى راديوى اسپانيايى Cadena Ser منتشر شد،‌ در يكى از اين برنامه هاى اين فرستنده راديويى حتى اعلام شد كه سامى خديرا با باشگاه بايرن مونيخ قراردادى داخلى نيز به امضا رسانده است. در روزهاى اخير شايعات بسيار زيادى در خصوص جدايى خديرا با توجه به نارضايتى او از نيمكت نشين بودن خود در مادريد، ‌منتشر شده بود و حال با پخش چنين خبرى، احتمال جدايى وى ار رئال مادريد ابعاد تازه اى يافته است. البته چنين اخبارى به شدت از سوى ماركوس هورويك سخنگوى بايرن مونيخ تكذيب شده است.

با اين وجود كارلو آنجلوتى سرمربى رئال مادريد اما خواستار تمديد قرارداد با سامى خديرا شده است:"شرايط كاملا واضح است، ما مى خواهيم قرارداد سامى را تمديد كنيم، او بازيكنى كاملا موثر و حرفه اى است." سامى خديرا از سال 2010 به رئال مادريد پيوسته است و قراردادش با اين باشگاه تا تابستان 2015 اعتبار دارد، باشگاه بايرن مونيخ كه از آن به عنوان مقصد آتى سامى خديرا نام برده مى شود، در سال 2009 نيز خواهان عقد قرارداد با اين بازيكن سابق اشتوتگارت بوده است، اما چنين مسئله اى با توجه به مخالفت لوئيز فن خال سرمربى وقت مونيخى ها هرگز اتفاق نيقتاده است. با وجود اينكه رومينگه و بكن باوئر رئيس افتخارى بايرن مونيخ به شدت تمايل به جذب اين هافبك آلمانى را داشته اند.

فرانتس بكن باوئر حتى در تابستان گذشته نيز گفته بود:"سامى خديرا براى هر باشگاهى مناسب است، او مى تواند براى بايرن مونيخ نيز گزينه اى خوب باشد. او در پست شماره شش بى نظير است، زوج او با شواين اشتايگر يا لام مى تواند بسيار كارا و موثر باشد." قيصر فوتبال آلمان همچنين اتهامات وارده به خديرا در خصوص كند بودن اين بازيكن را رد كرده بود:"براى بازيكنى در پست خديرا چنين مسئله اى چندان مهم نيست، استقامت و دوندگى بالا در اين پست نسبت به سرعت بالا از اهميت بالاترى برخوردار هستند."

آيا خديرا واقعا براى سيستم بايرن مونيخ مناسب است؟

پپ گوارديولا سرمربى فعلى بايرن مونيخ همانند لوئيز فن خال مخالف جذب سامى خديرا است. چون از از نظر اين سرمربى اسپانيايى وى مناسب بازى در سيستم بايرن مونيخ نيست. گوارديولا در ميانه ميدان به متفكران و استراتژيست هايى نظير ژابى آلونسو و باستين شواين اشتايگر نياز دارد. روزنامه اسپانيايى مدعى شده اند كه سامى خديرا در تابستان گذشته نيز به بايرن مونيخ پيشنهاد شده بوده است، اما پپ گوارديولا به سامى خديرا توصيه نموده كه قرارداد خود را با مادريدى ها تمديد نمايد. به هر حال سامى خديرا از مشخصاتى كاملا متفاوت با آلونسو كه در حال حاضر در پست شمار شش بايرن مونيخ قرار گرفته، برخوردار است.

از ژابى آلونسو در ابتدا به عنوان راهكارى موقت براى خط ميانى بايرن مونيخ ياد مى شد،‌اما به دليل مصدوميت هاى فراوان تيم و بيش از همه عملكرد فوق العاده او، وى به يكى از بازيكنان اصلى مونيخى ها تبديل شد‌، به طورى كه چشم پوشى از وى در بايرن مونيخ در حال حاضر غير ممكن به نظر مى رسد و به همين دليل در صورت پيوستن خديرا به مونيخ، او به گزينه دوم و بازيكنى نيمكت نشين تبديل خواهد شد.

با اين وجود از نظر سامى خديرا كه مى خواهد توانايى خود را در مادريد به اثبات برساند، دليلى براى ترك رئال مادريد وجود ندارد:"رئال مادريد تيم بزرگى است، اين باشگاه در قلب من جاى دارد و براى من هيچ دليلى وجود ندارد كه بگويم من مجبورم و يا اينكه مى خواهم رئال مادريد را ترك كنم." اين اظهار نظرها خود مى تواند دليل ديگرى باشد كه خديرا هيچ قرارداد داخلى با بايرن مونيخ منعقد نكرده است.

پپ گوارديولا تمايل دارد ژابى آلونسو را در پست شماره شش و شواين اشتايگر را در پست شماره هشت خط ميانى خود به خدمت گيرد، البته در ابتدا گوارديولا مايل به بازسازى تيم خود با محوريت لام و شواينى در ميانه ميدان بوده است،‌اما به نظر با اضافه شدن آلونسو و عملكرد عالى او چنين برنامه اى دچار تغييراتى شده باشد. در اين ميان در نظر گرفتن جايگاهى در خط ميانى شلوغ بايرن مونيخ براى سامى خديرا غير قابل تصور است. چون در صورت پايان موج مصدومان بايرن مونيخ، شواين اشتايگر، لام، آلونسو، آلابا،‌روده، تياگو و مارتينز گزينه هاى موجود پپ گوارديولا براى بازى در خط ميانى هستند و علاوه بر اين در بخش تهاجمى اين خط نيز بازيكنانى نظير ريبرى، روبن، مولر، گوتزه، شكيرى و گائودينو نيز در كادر بايرن مونيخ ديده مى شوند.

از طرفى سامى خديرا با آمدن خود نمى تواند باعث افزايش سطح تكنيكى بايرن مونيخ شود، او در خط ميانى بازيكنى فعال است كه مى تواند خط دفاعى را به خوبى پوشش دهد و سعى در بازى سازى و هدايت تيم به سمت جلو را دارد، اما بازى فيزيكى و قدرت بدنى بالا براى پپ گوارديولا بسيار كم است. به همين دليل در سيستم مورد نظر سرمربى بايرن مونيخ سامى خديرا نمى تواند نقش موثرى براى تيم بازى كند.

البته كريستين ماكسدو از كارشناسان فوتبال اسپانيا در گفتگويى با راديو Cadena Ser در اين رابطه گفته است:"سامى خديرا بازيكن بسيار خوبى است، اما او در رئال مادريد هرگز در پستى همانند تيم ملى آلمان به بازى گرفته نشده است، به خصوص از زمانى كه زوج مودريچ و كروس در تركيب مادريدى ها به هماهنگى خوبى رسيده اند، شرايط براى خديرا سخت تر شده است. به خاطر همين از لحاظ سامى خديرا جدا شدن از مادريد مسئله اى قابل تفكر است."

با همه اين تفاسير سامى خديرا براى اينكه بتواند قابليت خود را به عنوان بازيكنى رهبر به اثبات برساند، بهتر است در مادريد بماند و توانايى هاى خود را در رئال مادريد نشان دهد، چون پيوستن به بايرن مونيخ در چنين شرايطى تصميمى غير منطقى و نادرست به نظر مى رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393 | 9:39 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.