آیا لیگ های فوتبال بیشترین درآمد را به ورزشکاران پرداخت می کنند؟ نگاهی به بالاترین حقوق ها در جهان و

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

آیا لیگ های فوتبال بیشترین درآمد را به ورزشکاران پرداخت می کنند؟ نگاهی به بالاترین حقوق ها در جهان و

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

آیا لیگ های فوتبال بیشترین درآمد را به ورزشکاران پرداخت می کنند؟ نگاهی به بالاترین حقوق ها در جهان و

طرفداری- ستارگان دنیای فوتبال، درآمد هایی چنان سرسام آور را کسب می کنند که ما معمولاً آن ها را به عنوان ثروتمندترین و پر درآمد ترین ورزشکاران جهان تصور می کنیم، حال آن که دست بالای دست بسیار است و درآمد خالص فوتبالیست هایی نظیر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بسیار پایین تر از همتایانشان در بسکتبال، بیسبال و حتی فوتبال آمریکایی است.

به گزارش سایت DailyMail، نتایج نظرسنجی سازمان (The global sports salary (GSSS نشان می دهد که قراردادهای جدید تلویزیونی در NBA  و موضوع "برکسیت" (BREXIT) و تاثیر آن در ازش دلار نسبت به پوند موجب شده است تا باشگاه های لیگ بسکتبال آمریکا به صدر لیست باشگاه هایی که بیشترین متوسط حقوق پرداختی را در جهان دارند، صعود کنند. در حال حاضر، 3 باشگاه برتر جهان از این نظر در کشور آمریکا مشغول به فعالیت هستند. 10 باشگاه برتر جهان از لحاظ مییانگین حقوق پرداختی را در عکس زیر مشاهده می کنید.

لیست 10 باشگاه ورزشی جهان که بیشترین حقوق را به بازیکنانشان پرداخت می کنند

با وجود حجم فوق العاده پولی که در لیگ برتر انگلستان در حال جابجایی است، این لیگ از لحاظ میانگین دستمزد پرداختی با اختلاف زیادی پایین تر از لیگ NBA قرار دارد. لیگ بسکتبال آمریکا که ستارگان بزرگ زیادی را در خود جای داده است، همچنان بسکتبال را به عنوان بهترین ورزش جهان از لحاظ دستمزد پرداختی حفظ می کند. 449 بازیکنی که در 30 تیم NBA مشغول به فعالیت هستند، به طور متوسط حقوق سالانه 4.8 میلیون پوند را دریافت می کنند، رقمی که دو برابر میانگین حقوق پرداختی در لیگ برتر انگلستان (2.44 میلیون پوند) است. این رقم را از زوایای مختلف می توان مورد بررسی قرار داد. برای مثال، میانگین حقوق پرداختی در NBA از میانگین حقوق پرداختی منچستریونایتد - بهترین باشگاه جهان فوتبال از لحاظ پرداخت دستمزد- حدود یک میلیون پوند کمتر است، اما همین رقم از میانگین حقوق پرداختی چلسی - دومین باشگاه برتر انگلستان از لحاظ پرداخت حقوق - کمی تجاوز می کند.

مقایسه بهترین حقوق پرداختی از سوی یک باشگاه در لیگ برتر (BPL) و بهترین حقوق پرداختی از سوی یک باشگاه در لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) نیز جالب توجه است. باشگاه کلیولند کاوالیرز آمریکا که ستاره ای همچون لبران جیمز را در ترکیب خود دارد با پرداخت متوسط حقوق سالانه 6/54 میلیون پوند، بیشترین میانگین حقوق پرداختی را در بین تمام باشگاه های ورزشی جهان دارد. این رقم حدود 800 هزار پوند بیشتر از میانگین حقوق سالانه بهترین باشگاه فوتبالی جهان در زمینه پرداخت حقوق (منچستریونایتد) است. در لیست 10 باشگاه برتر ورزشی جهان که بیشترین میانگین حقوق پرداختی را به بازیکنانشان دارند، تنها 3 باشگاه فوتبال دیده می شود که دو تای آن ها نیز در شهر منچستر انگلستان استقرار دارند. به جز نیویورک یانکیز که در لیگ MLB آمریکا و در ورزش بیسبال فعالیت می کند، هر 6 باشگاه حاضر در لیست از تیم های لیگ NBA هستند.


از جنبه انفرادی نیز ستارگان فوتبال حقوق دریافتی بسیار کمتری را نسبت به ستارگان NBA دارند.در حالی که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی با دریافت سالانه 18/98 میلیون پوند (23/95 میلیون دلار)، پر درآمد ترین ورزشکاران دنیای فوتبال به شمار می روند، از تمامی 10 ستاره پر درآمد NBA حقوق دریافتی کمتری را دارند! لبران جیمز با دریافت حقوق 30,963,450 دلار در سال از کلیولند کاوالیرز، بیشترین حقوق را به عنوان یک ورزشکار در جهان کسب می کند. این رقم، حدوداً 7 میلیون دلار بیشتر از حقوق دریافتی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی از باشگاه هایشان است. البته باید به این نکته اشاره کرد که رقم های مذکور به حقوق خالص این ورزشکاران از باشگاه هایشان مرتبط است و شامل درآمدهای آن ها در خارج از زمین های ورزشی نمی شود. لیست 10 ورزشکار پر درآمد NBA را در این عکس مشاهده می کنید.


نکته اعجاب آور در مورد مبحث حقوق های پرداختی در لیگ های جهان، اختلاف فاحش میان حقوق های دریافتی ورزشکاران مرد و ورزشکاران زن و تبعیض جنسیتی آشکار در این زمینه است. برای مثال در سال 2016، مجموع حقوق دریافتی تمام ورزشکاران زن لیگ بسکتبال بانوان آمریکا  که بهترین لیگ جهان از لحاظ میزان حقوق پرداختی به ورزشکاران زن محسوب می شود، حدود 8/7 میلیون پوند بوده است. این بدان معناست که 95 بازیکن در لیگ NBA وجود دارند که حقوق دریافتیشان به تنهایی از مجموع حقوق دریافتی تمام بازیکنان لیگ بسکتبال بانوان آمریکا بیشتر است!

اگر تمرکز این یادداشت را به دنیای فوتبال و لیگ های معتبر آن برگردانیم، لیگ برتر انگلستان با اختلافی چشم گیر نسبت به لیگ سایر کشورها، بیشترین حقوق را به بازیکنانش می پردازد. میانگین حقوق پرداخت شده در لیگ برتر انگلستان، حدوداً یک میلیون پوند بیشتر از لالیگای اسپانیا است. فهرست 9 لیگ برتر جهان فوتبال با میانگین بیشترین حقوق پرداختی را در این عکس مشاهده می کنید.


باشگاه های لیگ برتری در تابستان گذشته به رهبری دو تیم شهر منچستر، رکورد مجموع هزینه هایشان را به طرز دراماتیکی شکستند و مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون پوند را در بازار نقل و انتقالات برای خرید بازیکنان جدید هزینه کردند. منچستریونایتد با سرمربی جدیدش - ژوزه مورینیو - 145 میلیون پوند هزینه کرد و رکورد گران ترین نقل و انتقال تاریخ فوتبال را با جذب پل پوگبا از یوونتوس شکست. آن ها همچنین زلاتان ابراهیموویچ، هنریک مخیتاریان و اریک بایی را جذب کردند. پوگبا، رونی و ابراهیموویچ هر 3 در بین 10 فوتبالیست پر در آمد جهان جای دارند و پر در آمد ترین فوتبالیست های لیگ برتر نیز محسوب می شوند.


منچسترسیتی نیز در این تابستان 168 میلیون پوند را برای خرید ابزار مورد نیاز پپ گواردیولا هزینه کرد. جان استونز با 47/5 میلیون پوند، لروی سانه با 37 میلیون پوند و ایلکای گوندوعان با 20 میلیون پوند در این تابستان راهی استادیوم اتحاد شدند تا در کنار سرجیو آگوئرو، کوین دی بروین و یایا توره در بین 20 بازیکن پر در آمد جهان قرار بگیرند.


منچستریونایتد برای جمع آوری بازیکنان تیم اصلی اش، هزینه ای 522/4 میلیون پوندی را انجام داده است و از این لحاظ رکورد جهان فوتبال را در اختیار دارد. پس از آن ها، رئال مادرید با 513/3 میلیون پوند و منچسترسیتی 454/4 میلیون پوند قرار دارند. بارسلونا برای گرد هم آوردن بازیکنان تیم اصلی اش تنها 331 میلیون پوند خرج کرده است، زیرا برخی از استعدادهای کلیدی حاضر در ترکیب این تیم - از جمله لیونل مسی - از آکادمی آن ها بیرون آمده اند.


این یادداشت فقط به بررسی ورزش هایی پرداخته است که در قالب لیگ برگزار می شوند. تنیس، انواع بوکس، گلف و سایر ورزش هایی که درآمد های کلانی را برای ورزشکاران به ارمغان می آورند اما در قالب تورنمت یا مسابقات تک حذفی برگزار می شوند، در این یادداشت مورد بررسی قرار نگرفته اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 10:2 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.