رونالدو – مسى، نبرد تمام نشدنى بر سر ركوردها

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

رونالدو – مسى، نبرد تمام نشدنى بر سر ركوردها

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

رونالدو – مسى، نبرد تمام نشدنى بر سر ركوردها

طرفدارى- رونالدو و مسى بر سر شكستن ركوردها همواره نبردى تمام نشدنى داشته اند. نبردى ابدى كه به فوتبال بعدى ديگر بخشيده است، در چنين شرايطى آيا بازيكن ديگرى در دنياى فوتبال مى تواند شانسى براى كسب عنوان بهترين بازيكن سال داشته باشد؟

چهارشنبه شب كريستيانو رونالدو چندان وضعيت خوشايندى نداشت، چون در روز قبل از آن و در بازى رئال مادريد مقابل ليورپول از رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا، او نتوانست گلى به ثمر رساند و ركورد گل زنى رائول در اين رقابت ها با 71 گل را از آن خود نمايد  و از طرفى ديگر ليونل مسى رقيب او با به ثمر رساندن دو گل در پيروزى 2:0 بارسلونا مقابل آژاكس آمستردام تعداد گل هاى زده خود در اين رقابت ها را به عدد 71 و يك گل بيش از رونالدو رساند و به ركورد گل زنى رائول گونزالس رسيد. البته گل نزدن كريس رونالدو در بازى مقابل ليورپول تا حدودى غير قابل تصور بود چون او در اين فصل ركوردهاى عجيبى از خود به خصوص در لاليگا بر جاى گذاشته است.

در روز پنجم از رقابت هاى گروهى ليگ قهرمانان اروپا تيم هاى رئال مادريد و بارسلونا به ترتيب به مصاف تيم هاى سوئيسى بازل و قبرس آپوئل نيكوزيا خواهند رفت و رقابت رونالدو و مسى بر سر پيش گرفتن از ركورد گل زنى رائول گونزالس به اوج خود خواهد رسيد.

رونالدو و مسى از سال 2008 كسب عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال جهان را بين خود تقسيم كرده اند، روندى كه به احتمال زياد در سال جارى نيز ادامه خواهد يافت. رقابت اين دو ابر ستاره دنياى فوتبال ديگر بر سر جابه جايى ركوردها و بر جاى گذاشتن آمارى جديد از خود است. براى مثال در آمارى نظير اينكه كدام بازيكن بيشترين هت تريك، بيشترين گل هاى متوالى و يا بيشترين گل هاى خارج از خانه را به ثمر رسانده است

مسى اولين بازيكنى است كه چهار سال متوالى در اولين هفته از رقابت هاى لاليگا موفق به ثمر رساندن دو گل مى شود، كريس رونالدو اما با 22 هت تريك ركورد بيشترين هت تريك ها در لاليگا را از آن خود نموده، مسى نيز به عنوان اولين بازيكن موفق به ثبت چهار هت تريك در يگ قهرمانان اروپا شده است. از طرفى كريس رونالدو با به ثمر رساندن 28 گل خارج از خانه، ركورد بيشترين گل زده خارج از خانه در ليگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت نموده و ليونل مسى نيز موفق به رسيدن به ركورد 251 گل زده در لاليگا شده است. ركورد بيشترين گل زده در يك فصل از رقابت هاى ليگ قهرمانان نيز با 14 گل زده در اختيار ليونل مسى بود كه كريس رونالدو با زدن 17 گل در رقابت هاى فصل گذشته، اين ركورد را به نفع خود جا به جا كرد.

ليست رقابت هاى آمارى بين ليونل مسى و رونالدو بسيار بلند و ادامه دار است و آنها همواره ركوردهاى يكديگر در لاليگا و ليگ قهرمانان رامورد حمله قرار مى دهند. به عنوان نمونه ليونل مسى با به ثمر رساندن 50 گل زده در طول يك فصل از لاليگا آمارى شگفت انگيز از خود بر جاى گذاشته است، آمارى كه در هر ليگى غير قابل دسترسى به نظر مى رسد اما در لاليگا با وجود كريس رونالدو چندان دست نيافتنى نيست، چون كريس رونالدو در اين فصل با بر جاى گذاشتن ركورد 17 گل زده در 10 ديدار امكان شكستن ركورد تعداد گل هاى زده شده توسط مسى در طول يك فصل را دارد.

با اين تفاسير آيا بازيكن ديگرى به جزء رونالدو و مسى شانسى براى انتخاب شدن به عنوان برترين بازيكن فوتبال جهان در سال 2014 خواهند داشت؟ بى ترديد براى بازيكنانى هم پست با مسى و رونالدو كسب چنين عنوانى در حضور اين دو ابر ستاره فوتبال همانند رويا باشد و شايد تنها كسى كه مى تواند امكان رقابت اندكى با اين دو بازيكن بر سر تصاحب چنين عنوانى را داشته باشد، مانوئل نوير است. چون پست و و ظايف او كاملا متفاوت با اين دو ابر ستاره دنياى فوتبال است و احتمالا مسى و رونالدو نيز با رقابت با مانوئل نوير آلمانى بر سر كسب اين عنوان در سال 2014 مشكلى نداشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 17 آبان 1393 | 20:10 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.