سه وظیفه بزرگ تاكتیكی زیدان در رئال مادرید

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

سه وظیفه بزرگ تاكتیكی زیدان در رئال مادرید

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

سه وظیفه بزرگ تاكتیكی زیدان در رئال مادرید

یك- خلاقیت

هواداران رئال مادرید بزرگ تنها از زیدان تنها انتظار كسب پیروزی های متوالی را ندارند، بلكه آنها توقع دارند كه رئال مادرید زین الدین زیدان بتواند فوتبالی زیبا و جذاب را نیز از خود به نمایش گذارد. زیر نظر رافا بنیتز رئال مادرید فوتبالی بسیار دفاعی و مصلحت گرانه از خود به عرضه می گذاشت. در آن دوران با توجه به وجود بازیكنان فوق العاده در كادر تیم، پیروزی مقابل تیم های ضعیف به راحتی به دست می آمد، اما مادریدی ها همواره در رویارویی با رقیبان بزرگ تر با مشكل مواجه می گردیدند.

زیدان كه هنوز زیبایی فوتبال او در ذهن دوستداران فوتبال باقی مانده در قدم اول می بایست ثبات دفاعی تیم خود را با تدابیری كه می اندیشد تضمین نماید و به همین دلیل انجام برخی تغییرات سیستمی لازم و حتمی به نظر می رسند. در قدم دوم به وجود آوردن برخی تغییرات در بخش هجومی تیم نیز می بایست در راس وظایف زیدان قرار گیرند، برای نمونه در چیدمان ذیل مشخص می شود كه یك خلا خلاقیتی در بخش تهاجمی تیم وجود دارد. در این فصل به ندرت بازی های تركیبی تاثیر گذار بین بازیكنان هجومی فوق العاده در كادر رئال مادرید دیده شده و اكثر موقعیت های خطرناك از روی ضد حملات و یا ضربات ایستگاهی خلق شده اند. زین الدین زیدان می تواند با در نظر گرفتن برخی جابه جایی در میانه میدان ضمن افزایش میزان خلاقیت تیم به نحو شایسته ای چنین كمبودی را از بین ببرد.

این احتمال وجود دارد كه زیدان برای پست هافبك دفاعی خود از زوج كروس و مودریچ بهره ببرد، در حالی رودریگوئز از كناره های زمین به پست بازیكن شماره ده انتقال می باید. این مثلث خط میانی نه تنها می تواند میزان خلاقیت تیم در فاز تهاجمی را افزایش دهد، بلكه می تواند به خوبی پرسینگ هدف داری را در هنگام تملك توپ توسط حریف به اجرا گذارد، موضوعی كه در بازی های اخیر رئال مادرید هرگز دیده نشده بود.

دو- تعادل

یكی دیگر از پروژه های پیش روی زیدان بازگرداندن بالانس و تعادل لازم بین دو بخش تدافعی و تهاجمی تیم می باشد. مادریدی ها با توجه به چیدمان دفاعی خود در این فصل موقعیت های خطرناك كمی بر روی دروازه حریفان به وجود آورده اند. در بازی های اخیر هر چقدر بیشتر زمان گل نزنی مادریدی ها به طول می انجامید، بازی آنها بیشتر نظم و دیسیلین تیمی خود را از دست می داد، چون بیشتر بازیكنان تیم مایل بودند به نحوی برای شكستن سد دفاعی حریف به فاز تهاجمی اضافه گردند كه چنین مسئله ای فضاهای مناسبی را برای ضد حمله در اختیار تیم حریف قرار می داد.

راموس و په په زوج خط دفاعی مادرید ها نیز تا حدودی از هماهنگی دوران خوب خود فاصله گرفته اند و بعید نیست كه زیدان به واران جوان به عنوان بازیكن مكمل سرخیو راموس در عمق خط دفاعی مادریدی ها اعتماد نماید. این مدافع جوان فرانسوی با توجه به سرعت بالای خود بر خلاف په په بهتر می تواند خط دفاعی مادریدی ها را به ویژه در زمان ضد حملات سریع حریفات پوشش دهد و ضریب امنیت آن را بالا برد.

همكاری بازیكنان تهاجمی در فاز دفاعی از دیگر نكات كلیدی رئال مادرید به حساب می آید. در بازی های اخیر هنگام از دست رفتن توپ بازیكنانی نظیر رونالدو، بنزما، بیل و حتی رودریگوئز در اغلب موارد تنها نظاره گر اتفاقات بودند و به بخش دفاعی تیم خود اضافه نمی گردیدند. زیدان حال باید با بازیكنان خود به صورت جدی صحبت نماید و انگیزه لازم برای آنها در این زمینه به وجود آورد.

سه- انعطاف پذیری

سرمربی جدید؟ سیستم جدید؟ به نظر می رسد كه زیدان چیدمان 1-3-2-4 ماردیدی ها را در قدم اول به 3-3-4 تغییر دهد، اما در بلند مدت وی می خواهد با چنین تغییری به تیم خود انعطاف بیشتری بدهد. زیدان می تواند با حضور بازیكنانی نظیر كروس، مودریچ، ایسكو و رودریگوئز چیدمانی لوزی شكل را در میانه میدان پیاده نماید و رونالدو را به زوج بنزما در خط حمله تیم انتقال دهد، در واقع رونالدو در چنین سیتمی به مهاجم دوم تیم بدل می شود كه بال تهاجمی سمت چپ تیم را نیز بر عهده می گرید. بازنده چنین تركیبی اما گرت بیل خواهد بود و شاید به همین دلیل برخی شایعات در خصوص جابه جایی این شاهزاده ولزی در روزهای اخیر منتشر گردیده است.

چنین چیدمانی همچنین می تواند در طول بازی بنا به نظر زیدان و همچنین شرایط تیم به چیدمان هایی نظیر 1-3-2-4، 3-3-4 و 1-4-1-4 با تغییر پست های بازی بازیكنانی نظیر رودریگوئز، رونالدو ایسكو تغییر یابد. امكان چنین تغییراتی با وجود حضور ستاره هایی در كادر رئال مادرید قابل تصور به نظر می رسد.

اگر زیدان بتواند ویژگی های منحصر به فرد بازی خود نظیر زیبایی، خلاقیت و انعطاف پذیری را به تیم خود نیز منتقل نماید، بی تردید بار دیگر نه تنها هواداران حاضر در برنابئو از تماشای بازی تیم محبوب خود لذت خواهند برد، بلكه كسب عناوین مختلف نیز چندان دور از دست نخواهد بود. زین الدین زیدان در قدم اول خود و با برد در دیدار شنبه شب نشان داد كه با ایده های خود می تواند تغییری بسیار مثبت در تیم رئال مادرید به وجود آورد، اما برای اضافه نمودن سه موضوع مهم تاكتیكی خلاقیت، انعطاف و تعادل به تاكتیك های تیمی رئال مادرید وی هنوز نیاز به زمان بیشتری دارد.


نظرات شما عزیزان:

برق راعشق است
ساعت12:45---1 بهمن 1394
سلام.واقعا وب توپی داری..دمت گرم..هرخبری ازکریس ورئال رابخوایم رابروز میزاری دیگه نیازنیست به سایت های دیگه مراجعه کنیم..ای ول

ع...وات
ساعت12:34---1 بهمن 1394
سلام...باتفکروعلم زیدان منتظربرگشت رئال وکریس به روزهای رویایی هستیم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 1 بهمن 1394 | 10:42 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.