زیدان: می دانستم چقدر خوب هستم؛ رئال مادرید بهترین بازیکنان دنیا را به خدمت می گیرد، نمی فروشد!

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

زیدان: می دانستم چقدر خوب هستم؛ رئال مادرید بهترین بازیکنان دنیا را به خدمت می گیرد، نمی فروشد!

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

زیدان: می دانستم چقدر خوب هستم؛ رئال مادرید بهترین بازیکنان دنیا را به خدمت می گیرد، نمی فروشد!

طـرفداری- به گزارش AS، زیدان در مصاحبه با مجله Shortlist گفت:

- شما در خیابان های خشن مارسی بزرگ شده اید. این چیز ها چه تأثیری در نحوه بازی شما داشته است؟

یکی از چیز هایی که احساس می کنم خیلی در آن زمینه خوش شانس بوده ام، این است که از زمین های سخت و شهری خشن آمده ام. ما نگران کسب پیروزی در یک مسابقه فوتبال نبودیم؛ بلکه نگران این بودیم که روز را به پایان برسانیم. نمی توانید انتخاب کنید که کجا به دنیا بیایید، اما این را در بازیکنان آمریکای جنوبی می بینید که پس زمینه سختی در زندگی داشته اند، و در زمین نیز با سختی بازی می کنند. هیچ شکی ندارم که بزرگ شدن به عنوان پسر یک مهاجر در خیابان های شهری سخت و خشن ذهنیت سرسختی به من بخشیده است.

- اعتماد به نفس برای بازیکنان چقدر اهمیت دارد؟

کریستیانو رونالدو در طول چند سال اخیر بهترین بازیکن دنیا بوده است، و می داند که بهترین است. این به آن معنی نیست که سخت کار نمی کند، و یا نمی خواهد که بهتر شود یا پیشرفت کند، اما این اعتماد به نفس را دارد که می داند چقدر خوب است. من گلزن ترین بازیکن دنیا نبودم، اما می دانستم چقدر خوب هستم. می دانستم که می توانم بازی را بخوانم و همه چیز را یک یا دو ثانیه زود تر از سایر بازیکنان ببینم.

- اخیراً گمانه زنی هایی در مورد احتمال بازگشت رونالدو به لیگ برتر، به خصوص بازگشت به منچستر یونایتد به گوش می رسد...

بازیکنان بزرگ چیزی هستند که مردم دوست دارند در مورد آنها بخوانند، بنابراین در مورد آنها مطالبی نوشته می شود، اما چرا رئال مادرید باید میلی به فروش بهترین بازیکن دنیا داشته باشد؟

- تنها برای تأیید حرفتان: او فروشی نیست؟

نه او فروشی نیست، این هیچ معنایی ندارد.

- گرت بیل هم مکرراً با خبر های خروج از رئال مادرید مرتبط می شود، آینده بلند مدت او را کجا می بینید؟

البته که باشگاه هایی برای خرید بیل تلاش خواهند کرد، او یکی از بهترین های دنیاست، اما مطمئن نیستم که چقدر می توانیم شفاف باشیم، مدیر برنامه های او به طور واضح اعلام کرد، ما هم به وضوح اعلام کرده ایم که آینده او در رئال مادرید است. ما بهترین بازیکنان دنیا را به خدمت می گیریم، آنها را نمی فروشیم. باشگاه های زیادی هستند که به آنها علاقه دارند، و هیچ شکی در این باره وجود ندارد، اما نه کریستیانو و نه بیل در بازار قرار ندارند.

- اینکه توسط تعداد زیادی بازیکن با این سطح از استعداد احاطه شوید، چقدر تفاوت ایجاد می کند؟

به یاد دارم که در تمرینات رئال مادرید می دیدم که روبرتو کارلوس و دیوید بکهام ضربات ایستگاهی را تمرین می کنند، رونالدو [برزیلی] و رائول سعی دارند دروازه بهترین دروازه بان دنیا، ایکر کاسیاس را باز کنند، و می دانستم که در کنار برنده ها و بهترین ها بازی می کنم. بازی کردن در کنار بهترین ها به شما ذهنیت پیروزی می بخشد چون به شما اعتماد به نفس می دهد. در سن و سالی که می توانید به جای بازی در بهترین باشگاه ها و در کنار بهترین بازیکنان، پول را انتخاب کنید، برای بازیکنان بزرگ دنیا مسئله بزرگی بود که تصمیم درست را اتخاذ کنند.

 - خیلی آسان است که به عنوان فوتبالیست حواستان پرت شود. برای بازیکنان داشتن طرز فکری درست و گرفتن تصمیمات خوب چقدر اهمیت دارد؟

به یاد دارم که رئیس باشگاه یوونتوس، [جیانی] آنیلی از من پرسید که چرا به کلاب های شبانه تورین و دختر ها علاقه مند نیستم، و چرا با خودروی فراری به سر تمرینات نمی آیم. شاید 30 سال قبل شما می توانستید اینطور زندگی کنید و هنوز هم بازیکن درجه یکی باشید، اما در طول 15 الی 20 سال گذشته چنین چیزی ممکن نبود. بازیکنان آمادگی بدنی بالایی داشتند و داشتن توانایی به تنهایی کافی نبود. به همین دلیل بود که ما شاهد تباه شدن کارنامه های بسیار زیادی بودیم. اگر خارج از زمین مسابقه طرز فکر مناسبی نداشته باشید و اجازه دهید که شرایط شما را از مسیر درست خارج کند، پس داخل زمین نیز ذهنیت درست و مناسبی نخواهید داشت.

 - شما هر چیزی که ارزش بردن داشته باشد را به دست آورده اید. چقدر روی موفقیت تمرکز داشتید؟

به مدت 17 سال فوتبال برای من همه چیز بود. تمام کاری که می کردم، و تمام فکر و ذکرم بود، و این چیزی بود که تمام بازیکنان حاضر در رئال مادرید روی آن تمرکز داشتند. تمرینات و بازی ها من را از پا در آوردند. شما فقط پیروز نمی شوید، بلکه به کسب پیروزی فکر می کنید، و این به همه چیز شما تبدیل می شود. به همین دلیل است که حتی وقتی بازنشسته شدم، نمی توانستم روی کاناپه نشسته و فوتبال تماشا کنم، نیاز داشتم که بخشی از آن باشم. هنوز هم نیاز دارم که بدانم موفقیت و پیروزی چه حسی دارد، حتی اگر به عنوان بازیکن نباشد. نمی توانید این احساسات را جعل کنید، اینها از تمرکز و ذهنیت شما نشأت می گیرند.

- آیا امسال چمپیونزلیگ هدف بزرگی برای رئال مادرید است؟

مثل هر سال این یکی از اهداف اصلی ماست. هرگز هیچ چیزی به غیر از قهرمانی در آن برای این باشگاه کافی نخواهد بود.

- بسیاری از مبلغ پرداخت شده برای هموطن شما، آنتونی مارسیال شگفت زده شدند. آیا او اکنون شروع به اثبات ارزش های خود کرده است؟

با توجه به مبلغ نقل و انتقالات، آنچه که امروز زیاد به نظر می رسد تا چند سال دیگر ممکن است هیچ به نظر آید. هنگامی که یوونتوس در سال 2001 تمام آن پول را برای خرید جیانلوئیجی بوفون پرداخت کرد [32.6 میلیون پوند] مردم دیوانه شده بودند - چطور یک دروازه بان می تواند انقدر ارزش داشته باشد؟ حالا چه کسی می تواند ببیند و بگوید که بوفون یکی از بزرگترین خرید های تاریخ نبوده است؟ در مورد رونالدو هم همینطور است - بعد از تمام آن گل ها، و تمام عناوین، حالا دیگر چه کسی به مبلغ انتقال او اشاره می کند؟

- در حال حاضر او [مارسیال] را با هم تیمی سابق شما، تیری آنری مقایسه می کنند. آیا این مقایسه ها درست هستند؟

بیخیال، تیری یکی از بزرگترین ها بود، عادلانه نیست که این بچه را تحت چنین فشاری قرار دهید. بدیهی است که او سرشار از توانایی و اعتماد به نفس است، بنابراین برای آینده خوب به نظر می رسد.

- فرانسه سال آینده میزبان رقابت های جام ملت های اروپا است. چه تیم هایی مدعی قهرمانی هستند؟

فکر می کنم فرانسه دوباره تیم خوبی به نظر می رسد. اسپانیا بعد از جام جهانی چیزی برای اثبات کردن خواهد داشت، و شانس کسب سومین قهرمانی متوالی در جام ملت های اروپا را دارد، که دستاورد بزرگی خواهد بود. وقتی به تیم آلمان نگاه می کنم هنوز به نظرم آنها بخت اول و تیمی هستند که باقی تیم ها باید به فکر شکست دادنشان باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 7 آبان 1394 | 9:2 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.