فرناندو سانتوس: رونالدو نمی تواند یک شماره 9. کلاسیک باشد؛ فرانسه، اسپانیا و آلمان مدعیان یورو 2016

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

فرناندو سانتوس: رونالدو نمی تواند یک شماره 9. کلاسیک باشد؛ فرانسه، اسپانیا و آلمان مدعیان یورو 2016

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

فرناندو سانتوس: رونالدو نمی تواند یک شماره 9. کلاسیک باشد؛ فرانسه، اسپانیا و آلمان مدعیان یورو 2016

طـرفداری- به گزارش AS، سانتوس که دارای تجربه مربیگری گسترده در سطوح بالا می باشد، در تیم هایی چون بنفیکا، پورتو و اسپورتینگ لیسبون کار کرده است، و همچنین تیم ملی یونان را به یورو 2012 و جام جهانی 2014 رساند.

- مدعیان یورو 2016 چه تیم هایی هستند؟

فرانسه، اسپانیا و آلمان مدعیان قهرمانی هستند و پشت سر آنها انگلستان و ایتالیا قرار دارند. در اصل پرتغال در جمع مدعیان نیست، اما توانایی رقابت را داریم و موظف هستیم که برای کسب قهرمانی بجنگیم.

- پرتغال برای قهرمانی در تورنمنتی بزرگ فاقد چه چیزی می باشد؟

شانس نقش مهمی بازی می کند. در جام ملت های قبلی ما در ضربات پنالتی مغلوب اسپانیا شدیم. باید میل و اشتیاق را با خودباوری ترکیب کنیم.

 - عناصر کلیدی در عملکرد فوق العاده پرتغال در مرحله مقدماتی چه بودند؟

بازیکنان من همیشه باور دارند که کسب پیروزی ممکن است. حریف هر تیمی که باشد ما باید روحیه جنگندگی، تمرکز و عزم راسخ خود را با آنها تطبیق دهیم.

- پرتغال این نقص را دارد که بازیکنان زیادی از یک تیم باشگاهی یکسان ندارد، چیزی که در مورد آلمان، اسپانیا،... صدق نمی کند

این سخت ترین بخش کار است، چون تیم هایی که تورنمنت های بزرگ را فتح می کنند آنهایی هستند که در یک یا دو باشگاه پایه اصلی را دارند، مثل اسپانیا که اکثر بازیکنانش در رئال مادرید یا بارسلونا بازی می کنند. من بازیکنانی با ذهنیت ها، فرهنگ ها و مربیان متفاوت دارم، بنابراین کار کردن آنها در کنار همدیگر سخت تر می شود. ما تنها زمانی می توانیم به یک تفاهم در تیم ملی برسیم که بازیکنان به مربی خود ایمان داشته باشند.

- بدون در اختیار داشتن یک شمار 9 تخصصی، آیا 2-4-4 بهترین راه حل تاکتیکی برای پرتغال است؟ بعد از اینکه تیم در سال های اخیر با 3-3-4 بازی می کرد...

اگر ما بنزما را در اختیار داشتیم به این فکر می کردم، اما معتقدم که بازی با دو مهاجم متحرک بهتر است. به دنبال راه حلی خواهم بود تا با توجه به ویژگی های بازیکنانم توانایی بیشتری به کریستیانو بدهم. شما نمی توانید از کریستیانو بخواهید که به عنوان یک وینگر همراه با وظایف دفاعی بازی کند، چرا که او در خط حمله انرژی زیادی مصرف می کند، بهترین بازیکن دنیاست و کسی که بیشترین گل ها را به ثمر می رساند، و نمی توان از او انتظار داشت که مثل یک مدافع رفتار کند.

- در آخرین بازی پرتغال مقابل دانمارک (پیروزی 1-0)، کریستیانو به عنوان شماره 9. بازی کرد...

او خیلی فداکاری کرد که مردم به اندازه کافی به آن اعتبار نمی دهند. باید این چیز ها به حساب آید.

- آیا او می تواند به طور منظم به عنوان یک مهاجم نوک کلاسیک بازی کند؟

او هرگز یک مهاجم نوک نخواهد شد، یک شماره 9. سنتی، کسی که در محوطه جریمه پشت به دروازه بازی می کند. او حتی وینگر کلاسیک هم نیست، همانطور که لوئیز فیگو بود. کریستیانو زمانی خطرناک تر است که از کناره ها به سمت وسط مایل شود.

- مردم می گویند که فوتبالیست ها ذاتاً خودخواه هستند. کریستیانو چطور است؟

هنگامی که در سن 18 سالگی در اسپورتینگ لیسبون مربی او بودم او دقیقاً مثل امروز بود: یک برنده ذاتی. او خودخواهی به شکلی خوب را دارد که "می خواهم پیروز شوم"، "می خواهم بهترین باشم." این نوع از خودخواهی آیا بد است؟ من که اینطور فکر نمی کنم. کریستیانو همین است چرا که راه او اینگونه است. من هرگز هنگامی که تیم پیروز شده باشد و کریستیانو گلزنی نکرده باشد، او را ناراحت ندیده ام.

- آیا کریستیانو به خاطر رقابتی که با مسی دارد بازیکن بهتری شده است؟

آنچه کریستیانو را به بازیکن بهتری تبدیل می کند نبرد او علیه خود می باشد. هنگامی که در سال 2003 او را در اسپورتینگ ملاقات کردم، مسی هنوز وارد صحنه نشده بود. کریستیانو پتانسیل شگفت انگیزی داشت، و در سطح اوزه بیو بود، اما به او گفتم که کمی در نبرد های هوایی ضعف دارد. روز بعد او بار ها و بار ها ضربات سر را تمرین می کرد... جدا از آن، این دو نابغه کاملاً غیرقابل مقایسه هستند.

- در تاریخ فوتبال تیم ملی مورد علاقه شما چه تیمی بود؟

برزیل 1982، هلند در سال 1974 و اسپانیا 4 یا 6 سال قبل.

- همه آنها تیم هایی بر پایه بازی مالکانه بودند. پرتغال برند خاصی در فوتبال ندارد که مختص آنها باشد...

به خاطر ویژگی های ما، نداشتن یک شماره 9. واقعی، می توانیم فوتبال جذابی ارائه کنیم اما نمی توانیم مالکیت توپ را هم از دست بدهیم، چیزی که در DNA ماست. ما باید از خصوصیت های بازیکنان خود استفاده کنیم. یونان نمی تواند مثل اسپانیا بازی کند. هر تیمی سلاح های خود را دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 6 آبان 1394 | 19:52 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.