كريس رونالدو مدعى اصلى كسب عنوان مرد سال فوتبال! كريس رونالدو مدعى اصلى كسب عنوان مرد سال فوتبال!

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

كريس رونالدو مدعى اصلى كسب عنوان مرد سال فوتبال! كريس رونالدو مدعى اصلى كسب عنوان مرد سال فوتبال!

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

كريس رونالدو مدعى اصلى كسب عنوان مرد سال فوتبال! كريس رونالدو مدعى اصلى كسب عنوان مرد سال فوتبال!

طرفدارى- كريستيانو رونالدو در شش بازى سيزده گل به ثمر رسانده است و موفق شده ميانگين اعجاب انگيز 2.17 گل در هر بازى را از خود بر جاى گذارد. در نگاه اول اين آمار و ارقام خارق العاده و غير قابل باور به نظر مى رسد و او را به اصلى ترين مدعى كسب عنوان مرد سال فوتبال دنيا تبديل مى نمايد، اما از طرفى آيا اين آمار سندى بر ضعف لاليگا نيست؟

كريستيانو رونالدو در زمينه گل زنى سيرى ناپذير و غير قابل توقف است. او در بازى مقابل اتلتيكو بيلبائو موفق به ثبت رساندن سومين هت تريك فصل خود شد و تيمش را به پيروزى قاطع 5:0 مقابل بيلبائو رساند، وى همچنين با اين روند بالاى گل زنى خود را به عنوان مطرح ترين و اصلى ترين مدعى كسب عنوان مرد سال فوتبال 2014 دنيا تبديل نموده است.

اين هت تريك در واقع بيست و دومين هت تريك كريس رونالدو در لاليگا به حساب مى آيد و او توانست به ركورد آلفردو دى استفانو، اسطوره رئال مادريد در اين زمينه برسد. پيش از آغاز رقابت هاى اين فصل لاليگا رونالدو نوزده هت تريك در كارنامه خود ثبت نموده بود و در اين فصل توانسته است در ديدار مقابل تيم هاى ديپورتيو لاكرونيا، الچه و اتلتيكو بيلبائو آمار خود در اين خصوص را به عدد بيست و دو برساند.

كريس رونالدو پرتغالى همچنين در شش بازى از رقابت هاى اين فصل لاليگا موفق به ثمر رساند سيزده گل و رسيدن به آمار  شگفت آور و فرازمينى 2.17 گل در هر بازى شده است تا موفق ترين شروع فصل را در دوران فوتبال خود تجربه نمايد. ليونل مسى بزرگترين رقيب كريس رونالدو در همين مدت ميانگين 0.86 گل در هر بازى را از خود بر جاى گذاشته است تا هنوز با آمار خود در دو فصل گذشته فاصله داشته باشد.

بعد از درخشش كريس رونالدو روزنامه هاى اسپانيايى نيز به تمجيد از عملكرداين ابر ستاره پرتغالى پرداخته اند، روزنامه As در اين رابطه نوشته است:"مادامى كه رئال مادريد از حضور رونالدو در خط حمله خود بهره مى برد، بحث هاى تاكتيكى در خصوص اين تيم غير ضرورى مى باشد."،‌ روزنامه Marca نيز از عملكرد رونالدو، بيل و بنزما تعريف نموده و با استعاره از BBC بنگاه سخن پراكنى بريتانيا با درج جمله “BBC in High Definition” از عملكرد مثلث جادويى رئال مادريد تمجيد و تقدير نموده است.

ميانگين آمار گل زنى كريس رونالدو در حالى به عدد 2.17 رسيده است كه هيچ يك از برترين گل زنان بوندسليگا در فصول گذشته حتى نتوانسته اند ميانگين آمار گل زنى خود در هر بازى را به  0.9 برسانند. كريس رونالدو و ليونل مسى اما در شش فصل از ده فصل اخير آمارى بيش از يك گل در هر بازى داشته اند و در چهار فصل ديگر نيز آمار آنها در اين زمينه بين 0.9 تا 1 بوده است.

اما در حقيقت رمز و راز موفقيت كريس رونالدو و ليونل مسى اين دو ابر ستاره فوتبال دنيا در امر گل زنى چه مى تواند باشد؟ هر دوى اين بازيكنان از قابليت هاى خارق العاده اى برخوردار هستند و بى شك از بهترين هاى نسل خود به حساب مى آيند و كسى نمى تواند در كيفيت و سطح بازى آنها ترديدى وارد نمايد. كريس رونالدو ورزشكار فوق العاده اى است كه توانسته  تركيب قدرت و تكنيك را در خود به كمال برساند و ليونل مسى نيز با هوش و قدرت بالاى دريبلينگ، خود را به پرفروغ ترين بازيكن سال هاى اخير فوتبال دنيا تبديل نموده است. البته هم تيمى هاى اين دو ستاره نيز كاملا در خدمت آنها بوده و همواره با پاس هاى دقيق خود به بالا رفتن آمار گل زنى آنها كمك كرده اند، ادعايى كه در بازى با بيلبائو و صحنه هاى گل كريس رونالدو نيز كاملا مشخص بود.

اما چنين آمار بالايى در امر گل زنى را مى توان به ساختار لاليگا مربوط دانست؟ به ادعاي برخى از كارشناسان شايد تيم هايى همانند الچه، كوردوبا و حتى لاكرونيا با شرايطى كه دارند هرگز نمى توانستند در ليگ برتر جزيره و يا حتي بوندسليگا حضور يابند. برد رئال مادريد با نتايج 8:2 مقابل لاكرونيا، 5:1 مقابل الچه و 5:0 مقابل بيلبائو در حقيقت به فستيوال گل هاى رونالدو تبديل شده است،‌چون وى ده گل از سيزده گل خود را در اين سه مسابقه به ثمر رسانده است.البته در پاسخ به ادعاهاى منتقدين گل زنى كريس رونالدو در لاليگا و نسبت دادن آن به ضعف ساختارى اين ليگ مى توان به گل زنى كريس رونالدو در ليگ قهرمانان اروپاى فصل گذشته و شكستن ركورد تعداد گل هاى زده شده در يك فصل از اين رقابت ها توسط او اشاره نمود.

يكى از مشكلات لاليگا شايد در اين نكته نهفته باشد كه در سايه رئال مادريد و بارسلونا به ندرت تيم ديگرى اجازه رشد داشته باشد. براى مثال رئال مادريد و بارسلونا خود به تنهايى بيش از پنجاه درصد از حق پخش تلويزيونى اين بازى ها را به خود اختصاص داده اند در حالى كه در بوندسليگا به تيم هاى اول و دوم بر اساس يك ارزش گذارى پنج ساله تنها يك هشتم از كل حق پخش تلويزيونى رقابت ها تعلق مى گيرد.

در روزهاى اخير شايعاتى مبنى بر تلاش باشگاه منچستريونايتد براى بازگرداندن كريس رونالدو در مطبوعات اروپايى منتشر شده بود، بر طبق اين اخبار شياطين سرخ حاضر به ارائه پيشنهادى 185 ميليون يورويى براى جذب مجدد كريس رونالدو شده اند،‌ اگر چنين اخبارى به حقيقت بپيوندند، تجربه و مشاهده آمار گل زنى كريس رونالدو در ليگى به غير از لاليگا هيجان انگيز خواهد بود، چون وى در دوره اول حضور خود در جمع شياطين سرخ در 196 بازى ليگ برتر جزيره موفق به ثمر رساندن 86 گل و بر جاى گذاشتن آمار 0.43 گل در هر بازى شده بود. كه يك ميانگين معقول و زمينى به حساب مى آيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 17 مهر 1393 | 10:3 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.