شرايط بارسا و رئال در آغاز فصل جديد لاليگا، مبهم یا امیدوار کننده

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

شرايط بارسا و رئال در آغاز فصل جديد لاليگا، مبهم یا امیدوار کننده

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

شرايط بارسا و رئال در آغاز فصل جديد لاليگا، مبهم یا امیدوار کننده

طرفدارى- رئال مادريد و بارسلونا دو غول بزرگ فوتبال اسپانيا در آغاز فصل جديد از رقابت هاى لاليگا به نظر از آمادگى كامل برخوردار نيستند و برخى ابهامات در زمينه عملكرد اين دو تيم به چشم مى خورد و اين مسئله مى تواند بى ترديد به هيجان انگيزتر شدن و جذابيت بيشتر اين رقابت ها منجر گردد.

بارسلونا در هفته گذشته با تساوى 1:1 در بازى برگشت مقابل اتلتيكوبيلبائو نتوانست شكست 4:0 در ديدار رفت از سوپركاپ اسپانيا را جبران نمايد تا دومين عنوان فصل از دست كاتالان ها دور ماند. شاگردان لوئيز انريكه در هفته قبل آن البته با كسب پيروزى پر گل 5:4  مقابل سويا سوپر كاپ اروپا، اولين عنوان فصل را از آن خود نموده بودند، اما آنها نيز در آن بازى شكست 1:4 را به تساوى 4:4 كشاندند و در وقت هاى اضافى حريف خود را از پيش رو برداشتند، اين دو بازى به خوبى هشدارهاى لازم به لوئيز انريكه سرمربى بارسا براى برطرف نمودن مشكلات خط دفاعى تيم را در ابتداى فصل ارائه داده است. شايد بتوان مارك آندره تراستگن سنگربان آلمانى بارسا را بازنده اصلى اين دو ديدار دانست، چون وى كه مدعى مطرح شدن به عنوان دروازه بان اصلى تيم بود، با در يافت هشت گل در دو بازى شانس خود را در اين باره به شدت از دست داده است.

حضور جواهراتى نظير مسى، نيمار، سوارز، اينيستا، بوسكتس و پيكه در تركيب بارسا انجام هر تغييرى را در اين تيم ناممكن نموده و سران بارسا در صورت جدايى هر يك از اين بازيكنان تاثيرگذار به جاى اطمينان به لاماسيا آكادمى جوانان خود اقدام به خريد بازيكنى بزرگ در سال هاى اخير نمود هاند كه نمونه بارز آن را مى توان در خريد آردا توران بعد از خداحافظى ژاوى اسطوره فراموش نشدنى نيوكمپ مشاهده نمود. در حقيقت سران بارسا در سال هاى اخير سعى نموده اند كه استعدادهاى پرورش يافته در لاماسيا را به رقباى بزرگ اروپايى خود واگذار نمايند كه فروش تياگو به بايرن مونيخ و فابرگاس و پدرو به چلسى مثال هاى خوبى براى چنين ادعايى محسوب مى گردند.

بارسلونا از تابستان 2013 با فروش استعدادهاى خود مبلغى در حدود 93 ميليون يورو درآمد كسب نموده كه چنين مبلغى بسيار بيش از هزينه دريافتى كاتالان ها در چهارده سال ماقبل آن در اين زمينه بوده است. در اين تابستان اما به دليل محدوديت هاى در نظر گرفته شده براى بارسا از سوى فيفا در زمينه نقل و انتقالات، تنها خريد بزرگ اين تيم همان توران محسوب مى گردد كه از ابتداى سال آينده ميلادى مى تواند در تركيب تيم لوئيز انريكه به ميدان رود.

رئال مادريد ديگر مدعى بزرگ فتح رقابت هاى لاليگا در تابستان سال جارى بر خلاف سال هاى گذشته اما بازيكنى بزرگ را به عنوان خريد جديد تيم در استاديوم سانتياگو برنابئو به هواداران خود معرفى ننمود و شايد بتوان تمديد قرارداد سرخيو راموس مدافع اين تيم كه شياطين سرخ به شدت به دنبال جذب وى بودند را مهمترين موفيت فلورنتينو پرز رئيس اين باشگاه مادريدى در تابستان 2015 محسوب نمود. قرارداد سرخيو راموس كاپيتان جديد رئال مادريد تا سال 2020 اعتبار دارد و دستمزدى ساليانه ما بين نه تا ده ميليون يورو براى وى به همراه خواهد داشت. مطبوعات اسپانيايى اما ازفلورنتينو پرز به عنوان بازنده اصلى چنين نبردى با سرخيو راموس نام برده اند و اين پرسش را نيز مطرح نموده اند كه بعد از جدايى ايكر كاسياس اسطوره باشگاه چه كسى به جزء سرخيو راموس از شايستگى رهبرى تيم در ميانه ميدان برخوردار بوده است؟ مارسلوى برزيلى، كريستيانو رونالدو يا گرت بيل كه به عقيده رافا بنيتز اميد آينده باشگاه رئال مادريد محسوب مى گردد؟

هنوز به سختى مى توان تشخيص داد كه رافا بنيتز سرمربى جديد رئال مادريد چه سيستم و چيدمانى را براى تيم خود در نظر خواهد گرفت،‌آيا براى گرت بيل همانطور كه سران مادريدى در آرزوى آن هستند نقشى مهم تر از كريس رونالدو در نظر گرفته خواهد شد و به او آزادى عمل بيشترى در ميانه ميدان اعطا خواهد گرديد؟ آيا كريس رونالدو با توجه به احتمال جدايى كريم بنزما به مهاجم هدف تيم تبديل مى شود؟ چيدمان مورد نظر بنيتز براى خط ميانى تيم با حضور هافبك هاى با كيفيت متعدد چگونه خواهد بود؟ تكليف بازيكن شماره يك تيم با توجه به احتمال بالاى باقى ماندن داويد دخيا در اولدترافورد چه خواهد شد؟ چنين پرسش هايى در ذهن هواداران مادريدى وجود دارد و آنها براى يافتن پاسخ هاى مورد نظر خود مى بايست هنوز تا چند هفته ديگر صبور باشند.

تونى كروس در فصل گذشته با حضور 4593 دقيقه اى در تركيب رئال مادريد ركورددار بود و توانست با ميانگين دوندگى 9.8 كيلومتر در هر بازى نيز بهترين آمار را از خود بر جاى گذارد. سران مادريدى حال براى كم كردن فشار از روى هافبك آلمانى خود، اقدام به خريد ماتئو كواچيچ 21 ساله از اينتر به مبلغ 30 ميليون يورو نموده اند، اين هافبك كروات هر چند خريد بزرگى از ديد مادريدى ها محسوب نمى گردد، اما مى تواند بسيار مفيد بوده و تا حدودى از وظايف تونى كروس در تركيب تيم بكاهد. با اين وجود روزنامه اسپانيايى Marca مدعى شده كه كروس در ايده هاى رافا بنتيز نقشى بسيار كليدى را خواهد داشت و شايد سرمربى جديد مارديدى ها در فصل جديد براى وى نقشى هجومى تر در نظر گيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 | 17:51 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.