مسى برنده توپ طلاى 2015، آيا كريس رونالدو مى تواند مانع شود؟

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

مسى برنده توپ طلاى 2015، آيا كريس رونالدو مى تواند مانع شود؟

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

مسى برنده توپ طلاى 2015، آيا كريس رونالدو مى تواند مانع شود؟

طرفدارى- نقش ليونل مسى در بارسلوناى لوئيز انريكه باز هم دچار تغيير شده و با آزادى عملى كه از سوى اين سرمربى اسپانيايى به وى اعطا گرديده، اين فوق ستاره آرژانتينى دنياى فوتبال بيشتر به بازى ساز قهارى تبديل شده كه علاوه بر دست داشتن نبض بازى، با دريبلينگ، ارسال پاس هاى كوتاه و حتى ضربات مستقيم خود سرنوشت يك بازى را به نفع بارسلونا بارها در طول فصل اخير تغيير داده است.

نگاهى به آمار بر جاى مانده از رقابت هاى فصل 2014/15 ليگ قهرمانان اروپا نشان مى دهد كه مسى، رونالدو و نيمار هر كدام با زدن ده گل در صدر جدول گل زنان اين رقابت ها قرار گرفته اند. مسى همچنين با ديگر هم تيمى خود اينيستا بيشترين پاس هاى منجر به گل را براى هم تيمى هاى خود ارسال داشته و بيشترين آمار ارسال پاس هاى كليدى را نيز در فصل اخير از رقابت هاى ليگ قهرمانان به خود اختصاص داده است. ليونل مسى همچنين در رقابت هاى اين فصل قدرت و كيفيت خود را در دريبلينگ نيز به رخ حريفان كشيده است، اين ستاره آرژانتينى در 91 صحنه موفق به از پيش رو برداشتن بازيكن حريف شده در حالى كه نفر بعدى در چنين آمارى با انجام 51 دريبلينگ موفق ادن هازارد بلژيكى از تيم چلسى است.

در حالى كه آمار كريستيانو رونالدو در امر گل زنى و ارسال پاس گل با ليونل مسى قابل مقايسه است، اما وى در دريبلينگ و ارسال پاس هاى كليدى چندان موفق نبوده و حتى در بين ده بازيكن برتر اروپا در اين زمينه قرار نمى گيرد. اين مسئله را نبايد به نقطه ضعف كريس رونالدو نسبت داد، چون تغيير در نحوه بازى اين ابر ستاره پرتغالى در فصل اخير تاثير بيشترى در اين مسئله داشته است. رونالدوى 2015 ديگر با رونالدوى 2009 هرگز قابل مقايسه نيست، چون او در مادريد بيشتر به مهاجمى گل زن تبديل شده، موضوعى كه همواره هواداران مادريدى خواهان آن بوده اند و رونالدو نيز به نظر با كمال ميل چنين وظيفه اى را پذيرفته و به بهترين وجه ممكن آن را انجام داده است. در فصل اخير اين ابر ستاره پرتغالى موفق به زدن 63 گل براى رئال مادريد و تيم ملى پرتغال شده كه 85 درصد از اين گل ها را وى با يك تماس با توپ به ثمر رسانده  و مى توان ادعا نمود كه وى در مادريد به مهاجم متخصص در محوطه جريمه بدل گشته و تمامى توان خود را تنها در راه گل زنى بسيج كرده است.

از تعداد دريبلينگ هاى رونالدو نيز به مراتب كاسته شده و وى بازى سازى را نيز به ساير ستارگان مادريدى حاضر در خط ميانى تيم واگذار نموده و وى همه تمركز و حواس خود را تنها بر امر گل زنى قرار داده است. البته آمار گل زنى او از روى ضربات سر نيز با افزايش چشم گيرى مواجه بوده است، در مجموع رونالدو با به ثمر رساندن 48 گل در رقابت هاى لاليگاى اين فصل عنوان برترين گل زن اين رقابت ها را از آن خود نموده و همچنين جايزه كفش طلايى را براى به ثمر رساندن بيشترين گل در سطح قاره اروپا را نيز به خود اختصاص داده است.

در رقابت هاى فصل اخير مسى در بهترين زمان ممكن به ايده آل ترين شرايط خود رسيد و توانست با بارسلونا يك سه گانه تاريخى را تجربه نمايد، كريس رونالدو نيز توانست فرم ايده آل فصل 2013/14 خود را در فصل اخير نيز تكرار نمايد، اما اين بار وى در كسب عناوين مختلف با رئال مادريد ناكام ماند.

ليونل مسى همچنين در ديدارهاى بزرگ فصل اخير نيز نمايشى فوق العاده داشت، در ديدار فينال كوپا دل رى وى موفق به زدن دو گل شد كه يكى از آنها را وى با حركت انفرادى خود از ميانه هاى ميدان ثمر رساند. در بازى هفته ماقبل آخر از رقابت هاى لاليگا مقابل اتلتيكو مادريد نيز وى زننده تنها گل پيروزى بخش بارسلونا بود، بردى كه تاثيرى انكارناپذير بر قهرمانى بارسلونا در رقابت هاى فصل 2014/15 لاليگا داشته است.

در فينال ليگ قهرمانان نيز مسى بيشتر در نقش يك بازى ساز ظاهر شد و در كنار يك پاس منجر به گل، ده دريبلينگ موفق نيز از خود بر جاى گذاشت و بيشترين تماس با توپ را نيز در بين بازيكنان دو تيم از آن خود نمود. تا مراسم انتخاب بهترين بازيكن فوتبال در سل 2015 هنوز بيش از شش ماه فرصت باقى مانده و در اين زمان دور رفت از رقابت هاى لاليگاى فصل بعد و همچنين مرحله گروهى رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا  برگزار خواهد گرديد و تا آن زمان هنوز فرصت مناسبى در اختيار اين دو فوق ستاره دنياى فوتبال براى افزايش شانس خود جهت دريافت توپ طلا خواهد بود.

البته در كنار رقابت هاى فوق، ‌ليونل مسى مى تواند درخشش خود در رقابت هاى كوپا آمريكا، جام باشگاه هاى جهان، سوپر كاپ اسپانيا و سوپر كاپ اروپا را نيز نشان دهد. حال با اين تفاسير بايد منتظر ماند و ديد كه كريس رونالدو خواهد توانست مانع دستيابى لوينل مسى به توپ طلا و پنجمين عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال جهان گردد؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 1 تير 1394 | 11:56 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.