نکات ریز و درشت دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

نکات ریز و درشت دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

نکات ریز و درشت دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

. کریستیانو رونالدو مهاجم رئال مادرید و لیونل مسی مهاجم بارسلونا موفق نشدند در دیدارهای خود در مقابل اتلتیکو مادرید و پاریسن ژرمن گلزنی کنند و این برای اولین بار از فصل 06-2005 مسابقات لیگ قهرمانان است، که هر دو بازیکن در گلزنی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات ناکام ماندند.

2. بارسلونا با 11 حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رکورددار است. رئال مادرید و بایرن مونیخ به ترتیب با 10 و 9 حضور در مرحله نیمه نهایی در جایگاه های بعدی قرار دارند. یوونتوس نیز تنها برای ششمین بار موفق به حضور در این مرحله شده است.

3. رئال مادرید برای پنجمین بار و بایرن مونیخ برای چهارمین بار متوالی راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند، که رکورد جدیدی در تاریخ این دو باشگاه است. بارسلونا با شش بار حضور متوالی در مرحله نیمه نهایی بین فصول 08-2007 تا 13-2012 در این زمینه رکورددار است.

4. برد خانگی بارسلونا در مقابل پاریسن ژرمن، هشتمین پیروزی متوالی آن ها در لیگ قهرمانان اروپا بود، که اکنون دو برد کمتر از رکورد که با 10 برد متوالی در اختیار رئال مادرید و بایرن مونیخ است، می باشد. رکورد بارسلونا نیز در این زمینه 9 پیروزی متوالی است.

5. از 88 تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ این مسابقات، 26 نماینده از کشور اسپانیا بوده اند که در این زمینه رکورددار هستند. این پنجمین فصل متوالی است که اسپانیا دو نماینده در مرحله نیمه نهایی مسابقات دارد.

6. در حال حاضر یک دهه از آخرین باری که یک مسابقه مرحله یک چهارم نهایی مسابقات به وقت اضافی کشیده شد، می گذرد. آخرین بار در فصل 05-2004 باشگاه پی اس وی آیندهوون هلند موفق شد در ضربات پنالتی از سد المپیک لیون عبور نماید. این دیدار همچنین تنها مسابقه مرحله یک چهارم نهایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که سرنوشتنش در ضربات پنالتی مشخص شده است.

7. در مجموع دو دیدار رفت و برگشت بایرن مونیخ و پورتو مجموعا 11 گل به ثمر رسید که دو گل از رکورد مسابقات مرحله حذفی کمتر است. با این حال با به ثمر رسیدن تنها 19 گل در مجموع چهار دیدار رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایی، این فصل مسابقات کم گلترین فصل از فصل 08-2007 است.

8. تنها پنج بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا یک تیم در نیمه اول پنج گل یا بیشتر به ثمر رسانده است و اکنون بایرن مونیخ با دو بار در این فصل در مقابل تیم های رم و پورتو رکورددار است. البته این اولین بار در تاریخ مسابقات است که یک تیم در مرحله حذفی موفق به ثبت چنین کاری می شود.

9. شکست 6-1 پورتو در مقابل بایرن مونیخ نه تنها در کنار شکست 5-0 در زمین آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 10-2009، سنگین ترین شکست پورتو در تاریخ این مسابقات است، بلکه 51مین شکست این تیم در تاریخ این مسابقات است.

10. گل تسلی بخش جکسون مارتینز، 200مین گل پورتو در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بود و این باشگاه را به نهمین باشگاهی تبدیل کرد که به این تعداد گل می رسد.

11. کارلو آنچلوتی در جریان پیروزی 1-0 خانگی در مقابل اتلتیکو مادرید، 140مین حضورش بر روی نیمکت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت. او هنوز 50 بازی کمتر از رکورد تاریخ این مسابقات که توسط سر الکس فرگوسن ثبت شده، دارد.

12. جرمی تولالان کاپیتان تیم موناکو در جریان تساوی 0-0 در مقابل یوونتوس برای پنجاهمین بار حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت. این ملی پوش فرانسوی پیش از این با پیراهن تیم های نانت، المپیک لیون و مالاگا نیز تجربه حضور در این مسابقات را داشته است.

13. ایکر کاسیاس دروازه بان رئال مادرید با بسته نگه داشتن دروازه اش در مقابل اتلتیکو مادرید برای 50مین بار در تاریخ این مسابقات کلین شیت کرد و با رکورد ادوین فن در سار برابری کرد.

14. ژاوی و ایکر کاسیاس با حضور در ترکیب تیمشان، رکورد بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به صورت مشترک به 148 بازی (از مرحله گروهی تا فینال) افزایش دادند. البته ژاوی با 154 بازی در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا/جام باشگاه های اروپا با احتساب مرحله پلی آف رکورددار است و ایکر کاسیاس نیز به 150 بازی در تاریخ این مسابقات رسید که پس از رایان گیگز با 151 بازی، در رتبه سوم قرار گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 4 ارديبهشت 1394 | 11:4 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.