مرحله يك هشتم نهايى ليگ قهرمانان اروپا، جنگ ستارگان

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

مرحله يك هشتم نهايى ليگ قهرمانان اروپا، جنگ ستارگان

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

مرحله يك هشتم نهايى ليگ قهرمانان اروپا، جنگ ستارگان

سه شنبه و چهارشنبه شب ديدارهاى رفت از مرحله يك چهارم نهايى ليگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد و هشت تيم بارسلونا، رئال مادريد، اتلتيكو مادريد، يوونتوس، بايرن مونيخ، پورتو، پاريس سن ژرمن و موناكو براى كسب عنوان قهرمانى، رقابت سخت و جذابى را به نمايش خواهند گذاشت. اما كدام تيم ها از شانس بيشترى براى حضور در مرحله نيمه نهايى برخوردار هستند؟ آيا رئال مادريد مى تواند از عنوان قهرمانى خود دفاع كند؟ آيا پپ گوارديولا مى تواند به آرزوى خود در بايرن مونيخ برسد؟ آيا بارسلونا با انريكه در ليگ قهرمانان نيز موفق خواهد بود؟ يا اينكه تيمى ديگر شگفتى ساز خواهد شد؟ ستارگان تيم ها تا چه حد مى توانند در موفقيت تيم خود تاثيرگذار باشند؟ در اين يادداشت تحليلى كوتاه از اين چهار ديدار جذاب ارائه خواهد شد.

پاريس سن ژرمن – بارسلونا:

تاريخچه:

پاريس سن ژرمن و بارسلونا قبل از بازى اين هفته دو مرتبه ديگر در سال هاى 1995 و 2013 نيز در مرحله يك چهارم نهايى به مصاف يكديگر رفته بودند. در سال 1995 پاريسى ها موفق به حذف بارسلونا شده بودند و در سال 2013 كاتالان ها با كسب دو نتيجه تساوى و به لطف گل زده بيشتر در خانه حريف به مرحله نيمه نهايى راه يافته بودند. البته در مرحله گروهى رقابت هاى اين فصل نيز فوتبال دوستان شاهد رويارويى اين دو تيم بوده اند كه در پاريس، بارسلونا با حساب 2:3 مغلوب حريف خود شده بود و در بازى برگشت در استاديوم نيوكمپ با حساب 3:1 حريف فرانسوى خود را از پيش رو برداشته بود.

چرا شانس پاريس سن ژرمن بيشتر است:

در يك كلمه مى توان گفت ثبات در خط دفاعى شانس پاريسى ها را افزايش مى دهد، تياگو موتا و همچنين ماركو وراتى كه در بازى رفت البته محروم خواهد بود، مى توانند بازى سازى كاتالان ها در ميانه ميدان را با مشكل روبرو سازند و ارتباط خط ميانى آنها با بازيكنان خلاق كناره زمين اين تيم را مختل سازند. اگر مسى و يارانش بتوانند از اولين ديواره دفاعى پاريسى ها عبور نمايند، مى بايست براى رسيدن به دروازه حريف از داويد لوئيز و تياگو سيلوا كه از بهترين زوج هاى دفاع ميانى هشت تيم باقى مانده به حساب مى آيند و قدرت گل زنى خود را در بازى مقابل چلسى نيز به نمايش گذاشته اند، عبور نمايند كه چندان آسان به نظر نمى رسد.

چرا شانس بارسلونا بيشتر است:

با نمايش درخشان كاتالان ها در هفته هاى اخير، اين تيم در حال حاضر از بهترين هاى اروپا محسوب مى شود، ماكسول و فن درويل دو بازيكنى كه به احتمال زياد در بازى مقابل بارسلونا مامور مهار ليونل مسى خواهند بود يك اخطاره هستند و به همين دليل مجبور به ارائه بازى محتاطانه اى خواهند بود كه اين مسئله صرف نظر از شرايط ايده آل مسى و فاز تهاجمى بارسلونا مى تواند به نفع لوئيز انريكه سرمربى كاتالان ها تبديل شود، علاوه بر اين زلاتان ابراهيموويچ مهاجم جنجالى پاريسى ها نيز به دليل اخراج در بازى مقابل چلسى از حضور در ديدار رفت مقابل بارسلونا محروم خواهد بود كه اين موضوع نيز مى تواند تا حدودى تاثير مثبتى در موفقيت بارسلونا داشته باشد.

پيش بينى:

بدون حضور ابراهيموويچ، پاريسى ها سعى خواهند نمود كه شاگردان انريكه را دور از دروازه خودى نگه دارند تا از دريافت گل در استاديوم خانگى جلوگيرى نمايند و از طرفى آنها مى توانند با حملات سريع خود، دفاع نه چندان مستحكم كاتالان ها را با مشكل مواجه سازند، اگر شاگردان لورن بلان در اجراى چنين استراتژى هوشمندانه اى موفق باشند، احتمال صعود آنها به مرحله بعد افزايش خواهد يافت. با همه اين تفاسير بايد شانس بارسلونا را براى حضور در جمع چهار تيم برتر بيشتر دانست.

اتلتيكو مادريد – رئال مادريد:

تاريخچه:

اي دو تيم مادريدى فصل گذشته و در فينال ليسبون براى اولين بار در رقابت هاى ليگ قهرمانان به مصاف هم رفتند. راخو بلانكوها در آن ديدار با ضربه سر ديگو گودين تا لحظات پايانى ديدار از همشهرى قدرتمند خود پيش بودند اما سرخيو راموس كار را در آخرين ثانيه هاى بازى به تساوى كشاند و در ادامه نيز شاگردان آنجلوتى با گل هاى رونالدو، مارسلو و گرت بيل به دهمين عنوان قهرمانى خود در اين رقابت ها رسيدند.

چرا شانس اتلتيكو مادريد بيشتر است:

با نگاهى به نتيجه ديدارهاى اخير دو تيم، مى بايست شانس شاگردان سرخيو راموس را براى پيروزى بيشتر دانست، اين تيم سه بازى از چهار بازى اخير خود در دربى مادريد را به نفع خود خاتمه داده و در رقابت هاى Copa del Rey و سوپركاپ اسپانيا نيز رئال مادريد را شكست داده است. در ماه فوريه گذشته نيز اين تيم توانست در استاديوم ويسنته كالدرون با حساب 4:0 دربى مادريد را به نفع خود خاتمه دهد و ضعف هاى بيش از حد خط دفاعى رئال مادريد را نمايان سازد. ديگو سيمئونه از معدود مربيان لاليگا است كه در مقابل رئال مادريد همواره چيدمان و سيستمى بسيار هجومى براى تيم خود در نظر مى گيرد و كمتر بر روى كارهاى دفاعى تمركز مى كند.

چرا شانس رئال مادريد بيشتر است:

بر روى كاغذ وجود نام هاى بزرگ نظير رونالدو، كروس، بيل و بنزما  تنها شانس رئال مادريد را براى حضور در مرحله نيمه نهايى افزايش مى دهد، در واقع اما اين تيم با وجود بردهاى اخير در لاليگا از وضعيت چندان مناسبى برخوردار نيست. در لاليگا مادريدى ها صدر جدول را به رقيب ديرينه خود بارسلونا واگذار نموده اند و در Copa del Rey نيز شانسى براى قهرمانى ندارند، علاوه بر اين در مرحله يك چهارم نهايى نيز با وجود شكستى دردناك در استاديوم خانگى برنابئو مقابل تيم نه چندان قدرتمند شالكه و به لطف گل زده در خانه حريف به جمع هشت تيم برتر راه يافتند. به همين دليل آنها تمام تمركز خود را بر روى موفقيت در ليگ قهرمانان اروپا قرار داده اند.

پيش بينى:

شاگردان ديگو سيمئونه در ديدار مقابل همشهرى خود همواره از انگيزه اى مضاعف برخوردار بوده و با اعتماد به نفس خاصى به مصاف حريف همشهرى خود مى روند، در بازى اين هفته انگيزه راخو بلانكوها به صورت چشمگير افزايش خواهد يافت، چون آنها مى خواهند انتقام شكست در فينال ليسبون از رئال مادريد در اين ديدار بگيرند. اگر كارلو آنجلوتى بتواند ثبات را به خط دفاعى خود بازگرداند و رونالدو نيز فرم ايده ال خود را حفظ نمايد، شانس رئال مادريد براى صعود بيشتر خواهد بود، در غير اين صورت حذف رئال مادريد به يكى از شگفتى هاى اين مرحله از رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا تبديل خواهد شد.

پورتو – بايرن مونيخ:

تاريخچه:

براى هواداران مونيخى رويارويى با پورتو يادآور فينال تلخ وين در سال 1987 خواهد بود. ديدارى كه در آن پورتو توانست با حساب 2:1 بايرن مونيخ و ياران لوتار ماتئوس را شكست دهد و به طور شگفت آورى عنوان قهرمانى رقابت هاى ليگ قهرمانان آن سال را از آن خود نمايد. اين شكست بى ترديد يكى از تلخ ترين نتيجه هاى بايرن مونيخ در سطح اروپا و البته تنها شكست مونيخى در مقابل پورتو بوده است. اين دو تيم دو مرتبه در فصل هاى 1990/91 و 1999/2000 در مرحله يك چهارم نهايى اين رقابت ها نيز به مصاف هم رفته اند كه در هر دو رويارويى بازى رفت دو تيم با تساوى 1:1 به پايان رسيده و در بازى هاى برگشت بايرن مونيخ با دو پيروزى 2:0 و 2:1 به مرحله نيمه نهايى راه يافته است.

چرا شانس پورتو بيشتر است:

مونيخى ها در مصاف با تيم هايى با ساختار دفاعى مستحكم و قدرتمند در ضد حملات همواره با مشكل روبرو بوده اند و پپ گوارديولا سرمربى اين تيم نيز در اين خصوص به شاگردان خود هشدار داده است:"آنها تيمى با قدرت بدنى بالا هستند كه بازى رو به جلو سريعى از خود به نمايش مى گذارند."، پورتو در ليگ پرتغال بهترين خط دفاعى را داشته و علاوه بر اين با حضور جكسون مارتينز و ويسنت ابوبكار از مهاجمينى سريع و تكنيكى در تركيب خود برخوردار است كه مى توانند براى خط دفاعى هر تيمى خطرناك باشند. از طرفى پپ گوارديولا با مشكل بزرگ مصدوميت بازيكنان خود مواجه است و به احتمال فراوان بازيكنانى نظير داويد آلابا، باستين شواين اشتايگر، فرانك ريبرى، آرين روبن و خاوى مارتينز در اين ديدار غايب خواهند بود، كه اين موج مصدوميت از هماهنگى مونيخى ها كاسته و بر بى خطر بودن اين تيم مى افزايد.

چرا شانس بايرن مونيخ بيشتر است:

مونيخى ها در اين مقطع حساس از فصل از آمادگى بالايى برخوردار هستند و در آخرين بازى خود در ليگ قهرمانان حريف خود شاختار دونتسك را با هفت گل بدرقه كرده اند. بايرن مونيخ با وجود مصدومان فراوان در هر پست از بازيكنان با كيفيتى براى جايگزينى برخوردار است و پپ گوارديولا با ايده هاى خود و با در نظر گرفتن سيستم هاى مخلف توانسته به نوعى نبود بازيكنان موثر خود را جبران نمايد. البته ماتياس سامر مدير ورزشى تيم نيز پيش بينى نموده كه ديدارى سخت در انتظار مونيخى ها خواهد بود.

پيش بينى:

فيليپ لام كاپيتان بايرن مونيخ با بيان جمله:"ما بايرن مونيخ هستيم و مى خواهيم به نيمه نهايى راه يابيم." انگيزه بالاى تيم را نشان داده است. پپ گوارديولا بى ترديد افكارى خاص براى از پيش رو برداشتن حرف پرتغالى مونيخى ها خواهد داشت و با وجود مصدومان فراوان به نظر مى رسد كه پورتو نتواند مانعى سخت براى مونيخى ها براى رسيدن به جمع چهار تيم برتر باشد.

یوونتوس – موناكو:

تاريخچه:

هنگامى كه دو تيم موناكو و يوونتوس براى آخرين بار مقابل هم صف آرايى نمودند، بازيكنانى نظير فابيان بارتز، داويد ترزگه، تيرى آنرى، زين الدين زيدان، فليپو اينزاگى و الساندرو دل پيرو در ميدان حضور داشتند. در آن ديدار تورينى ها در مجموع با حساب 6:4 حريف خود را از پيش رو برداشتند و به فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 1998 راه يافتند. در فينال اما با حساب 1:0 از رئال مادريد شكست خوردند.

چرا شانس يوونتوس بيشتر است:

نقطه قوت شاگردان الگرى در كارهاى دفاعى است، اين تيم در بازى هاى گروهى و مرحله يك هشتم نهايى اين رقابت ها در مجموع پنج گل دريافت نموده است كه شايد تنها بايرن مونيخ در اين زمينه در همه ليگ هاى اروپايى عملكردى بهتر از يوونتوس داشته است. موناكو تنها با به ثمر رساندن هفت گل از مرحله يك هشتم نهايى اين رقابت ها صعود نموده است كه آمارى چندان درخشان به نظر نمى رسد و به همين دليل شاگردان آلگرى مشكلى در زمينه كارهاى دفاعى و بسته نگه داشتن دروازه خود در بازى مقابل موناكو نخواهند داشت.

چرا شانس موناكو بيشتر است:

بعد از جدايى رادامل فالكائو و رودريگوئز كمتر كسى شانسى براى موناكويى ها قادر بود، اما اين تيم در اين فصل با صعود از مرحله گروهى رقابت هاى ليگ قهرمانان تنها با چهار گل زده و همچنين از پيش رو برداشتن آرسنال در مرحله يك هشتم نهايى شگفتى ساز شد. نقطه قوت تيم لئوناردو ژارديم سرمربى موناكو در خط ميانى است در منطقه اى كه بازيكنانى نظير فابينيو، موتينيو و كوندوگبيا حضور دارند.

پيش بينى:

در مرحله يك هشتم نهايى اين رقابت ها دورتموند با شرايطى كه دارد نتوانست عيار واقعى يوونتوس را نشان دهد و تورينى ها به سادگى موفق به صعود به جمع هشت تيم برتر شدند. با اين حال در تقابل با موناكو يوونتوس مدعى اصلى صعود به حساب مى آيد و شاگردان آلگرى مى توانند با كسب نتيجه اى خوب در بازى رفت كه در تورين برگزار خواهد شد، به راحتى جواز حضور در مرحله نيمه نهايى را به دست آورند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394 | 22:23 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.